Intel Dual Band Wireless-AC 7265 Review

Eftegarie 30 augustus 2015, laatste update op 28 september 2015, 900 views

Intel Dual Band Wireless-AC 7265

Gelijk de ini mini ingebouwde Broadcom (rebranded Dell) wireless kaartje van de XPS 13 (2015) vervangen door deze intel ac 7265. De laagste ping tot nu toe die ik gezien heb is 2 ms zie speedtest.net testje vanuit een mcdonalds

Pluspunten

• dual band preference setting 2.4 of 5 ghz
  • snelle ac kaart
  • goede driver ondersteuning van Intel

Minpunten

• antennecontactpuntjes zeer klein dus met voorzicht vastkoppelen/loskoppelen

Heb jij ook een Intel Dual Band Wireless-AC 7265?

Deze kaart zit in mijn onlangs aangeschafte acer switch 12 en ik heb er een slechte ontvangst mee.
Moet je hier nou nog aparte antenne's bij kopen? Ik wil hem op dit moederbord (met M.2) gebruiken: pricewatch: Gigabyte GA-X99M-Gaming 5
Vermoed van wel dat wil zeggen: bij de oem versie die ik kocht zat er verder niks bij. antennes met piepkleine (in mijn opvatting NOG KLEINERE aansluitingen dan de vorige 7260 min pci-e met drie aansluitingen maar dat kan komen door optisch bedrog omdat het geheel erg klein is dus misschien onthield ik het verkeerd en zijn het dezelfde antenneaansluitingen als standaard... wie kan hier uitsluitesel over geven?) dus let even goed op wat voor antennen punten je koopt bespaart telleurstellingen :) al met al presteert de kaart erg goed in mijn XPS 13 2015 en ben dan ook al met al erg tevreden. Het kaartje heeft geen 3 maar 2 antene aansluitingen overigens!
Ik ben ook van plan om deze te installeren op mijn Gigabyte H110N moederbord. Kun jij mij vertellen of er aparte antennes nodig zijn? :)