Specificaties 3,8" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch HD NL Zwart Review

ghostface1979 15 mei 2009, 621 views

HTC Touch HD NL Zwart

Pluspunten

• mooi design
  • accesoires zijn in dezelfde hoekige stijl ( oordopjes/oplader)
  • screenprotector bijgeleverd
  • 8gb kaartje bijgeleverd

Minpunten

• accuduur ( bij intensief gebruik 1 tot 1,5 dag )

Na 2 lange jaren met mijn Nokia N80 te hebben geworsteld was het nu dan tijd voor een ander mobieltje.

Aangezien ik een toestel die ik ook voor navigatie in de auto wilde hebben is na lang zoeken mijn keus gevallen op de HTC. Eerst wilde ik een Iphone, maar door de extra mogelijkheden die Windows Mobile biedt toch maar voor de Touch HD gekozen.
Het hebben van een groot scherm heeft ook meegespeeld.

Na het openen van de doos toestel de installatie doorlopen en toen aan de gang gegaan met het gebruiksklaar maken.
Dit ging redelijk vlekkeloos. Alleen het importeren van de contacten/nummers vanaf de simkaart liet nog wel te wensen over. Kreeg allemaal dubbele namen etc.

Maar kan zijn door mijn eigenwijsheid... ik ben altijd van eerst zelf proberen, goed lezen wat het toestel aangeeft en dan bij nood het boekje pas pakken.

Verder mail account etc installeren ging ook allemaal goed.
Toen TomTom geinstalleerd met de benodigde kaarten.. dit ging ook vlekkeloos, handleidingen goed gevolgd.

Het installeren van programmaatjes zoals spelletjes stelt ook allemaal niks voor.
Afspelen van films via windows mediaplayer is soms wat moeizaam doordat je vaak melding krijgt dat de codecs niet goed zijn.

Toen heb ik op aanraden van een collega Coreplayer geinstalleerd en die speelt alles.

Heb wel het idee dat de telefoon soms wat traag wordt, maar de bekende windows methode ( opnieuw opstarten) doet wonderen.

opmerkingen:

Wat opviel is dat de accu wel snel leeg gaat, dit heeft naar wat ik heb gehoord te maken met het feit dat het toestel steeds wisselt tussen de verschillende netwerken.

Heb jij ook een HTC Touch HD NL Zwart?

Reviews door de redactie

Qua accuduur heeft het niet echt te maken met het wisselen van netwerken (dat kun je ook uitzetten trouwens), maar simpelweg het grote scherm en de gebruikte elektronica. Vind tegenwoordig maar eens een nieuwe model PDA met een batterij leven van meer dan 1 a 2 dagen.
Ook een nieuwere ROM of radioROM kan helpen het leven te verlengen.
ik heb daar verder ook niet zoveel problemen mee, maar dat is op al het positieve van het toestel mijn inziens het minpuntje..

verder is het een super apparaat !