HTC One M9 Zilver Review

tony.v 23 augustus 2015, laatste update op 2 september 2015, 532 views

HTC One M9 Zilver

ik heb het idee dat htc op sommige punten onterecht veel negatieve reviews krijgt. omdat ik die zelf niet heb ondervonden, zoals hitte probleem, camera en batterij.

Pluspunten

• geluid
  • snelheid
  • sense 7
  • scherm
  • batterij
  • help progamma
  • camera
  • design

Minpunten

• voorgeprogameerde apps
  • camera

UPDATE 02-09-2015: tijdens het intensief gebruik maken van netflix voor een paar uur. Of een spel spelen word de telefoon een KLEIN BEETJE warm.

UPDATE 29-08-2015: met het scherm in direct zonlicht heb ik geen las dat het scherm moeilijk leesbaar is.

ik heb altijd high end toestellen gehad zoals eerdere htc, samsung enz.dus wel enige vergelijking mogelijkheden.

de htc one m9 heb ik nu een week in gebruik. ik wil hier graag een review over schrijven naar mijn eigen bevindingen van deze eerste week.

ik zelf heb persoonlijk geen interesse in de benchmark, en al die andere discussies.. waarvan ik denk dat ik er niks aan heb.

ik heb de m9 op 17-augustus-2015 aangeschaft bij mijn abonnement.
toen ik de telefoon uit de verpakking haalde heb ik als eerst de gebruiksaanwijzing goed gelezen. de telefoon nog niet aangezet maar eerst helemaal opgeladen zoals werd aangegeven in de gebruiksaanwijzing. en dit eigenlijk met elke stap zo gedaan..
toen de telefoon voor 100% opgeladen was simkaart erin gedaan en opgestart.de telefoon ingesteld.
gelijk kreeg ik de 3 updates binnen die de m9 in de afgelopen maandag kreeg. de eerste was voor de camera. de 2de voor de hitte probleem van de telefoon en de 3de lollipop.

ik moet zeggen dat naar mijn idee het hitte probleem veel erger word voorgedaan dan dat het werkelijk is. ik heb de drie update achter elkaar geinstalleerd, OKE de telefoon werd wel warm. maar ik had niet het idee dat dit niet heel veel warmer werd. na de telefoon opstarten installeren, 3 grote update, alle apps uit de google play store installeren viel het eigenlijk best wel heel erg mee. daarmee ook maar gelijk over de batterij een kleine opmerking!! daar heb ik precies tot de volgende middag meegedaan. dus ik mag zeker niet klagen. ik heb daarna niet vol op een spel gespeeld, maar meer facebook, instagram, whatsapp gebruikt.
het lijkt mij dat dit geen slechte prestatie is!?

over het geluid en design kan ik gewoon kort over zijn. dat is gewoon top. geluid is mooi vol en goed afgesteld. design is stevig en ligt goed in de hand.
ik vind het grote onzin dat iedereen het een probleem vind dat de volume/aan-uit knop bij elkaar zitten. ik heb hier totaal geen problemen mee. het voelde eigenlijk vrij natuurlijk aan.

de camera moet ik eerlijk zeggen dat ik daar wel even aan moest wennen. omdat ik voor mijzelf de juiste instellingen moest vinden.. ( die ik prettig vind om mooie foto's mee kan maken) maar het valt niet tegen tot nu toe.
over het filmen kan ik nog niks zeggen, omdat ik dat nog niet gedaan heb.
dus een positief en negatief punt.

de voorgeprogrammeerde apps zoals de apps specifiek voor vodafone, en een kidsmode vind ik een beetje overbodig. maar die kan je er van de telefoon verwijderen..

stel dat je problemen ondervind met de telefoon, software camera. dan kan je via de app HELP zelf eigenlijk bijna alles oplossen. een kwestie van goed lezen en uitvoeren. ik heb het zelf 1 keer gehad met mijn verbinding ( wat mijn eigen fout was. maar door de juiste instellingen in te voeren was het gelijk verholpen) dit had meer te maken met mijn profider KPN.

Conclusie!
een prima telefoon en ik zou niet te veel afgaan op de reviews met de negatieve uitslagen. want ook samsung en apple hebben genoeg mankementen als ik zo om mij heen hoor bij vrienden en klanten.

Heb jij ook een HTC One M9 Zilver?

Reviews door de redactie

Ja ik ga nu al het negatieve nieuws is overgewaaid en veel gebruikers redelijk positief zijn over hun inmiddels aangepaste HTC One M9 waarschijnlijk toch die M9 aanschaffen.
Uiteraard is al die negatieve publiciteit aan HTC zelf te danken. Je gaat een onaf apparaat toch niet op de pijnbank leggen vlak voor de introductie op de markt. Wat een sukkels.
Een rondgang langs andere modellen smartphones heeft me niet echt blij gestemd. Met iedere apparaat is wel wat mis of minder, maar de bouw en Sense van HTC steekt ver boven de concurrentie uit. Met een schuin hoog vind ik de Samsung Note 3 of 4 wel interesant, maar ja mijn ervaringen met Samsung zijn reden genoeg om nooit meer met dat bedrijf in contact te treden.
Precies!! Ik benieuwd of je de m9 ondertussen ook daadwerkelijk heb aangeschaft??
. Neen ik heb de M8 kunnen scoren. Iets weerhoudt mij ervan de M9 aan te schaffen. Komt ook dat Dixons de M8 voor 345 in de aanbieding had.
Die M8 is een waardige opvolger van mijn M7.