Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

HP Spectre x360-4031nd Review

Gor 22 augustus 2015, laatste update op 22 augustus 2015, 1.020 views

HP Spectre x360-4031nd

Net overgekomen van een (azerty) gaming laptop waardoor het nu even wennen is een laptop te gebruiken van dit formaat (en toetsenbord). Ik ga in een korte review bespreken wat ik er van vind en de positieve- en negatieve punten vermelden :)

Pluspunten

• P-R-A-C-H-T-I-G
  • zeer Stevig
  • Prachtig scherm
  • Gewoon snel
  • touchscreen&flexibiliteit handiger dan gedacht
  • NIKS op het touchpad aan te merken
  • Batterij ookal onbeschrijflijk...
  • Dun en licht genoeg, snap niet waarom sommige reviewers hem zwaar vinden

Minpunten

• Prijsje...
  • randen van de onderkant snijden soms wel
  • toetsen lijken wat goedkoop omdat ze niet stevig vaszitten
  • toetsenbord kwetsbaar als je hem omkantelt
  • qwerty-toetsenbord voor de Belgen onder ons
  • vingerafdrukken op het scherm
  • soms durft hij wel eens warm te worden

Eindelijk men gaming laptop verkocht na 300 keer het artikel te vernieuwen op 2dehands en kapaza.. DUS tijd voor, na lang getwijfeld hebben voor welke, een nieuwe laptop. deed mijn vorige laptop weg omdat de batterij gewoon weg slecht was (interstellar kon ik niet afkijken op 1 lading). was een acer nitro vn7 die ook snel was en goede beeldkwaliteit had, dus een downgrade was geen optie voor mij... getwijfeld tussen de spectre, asus zenbook, acer aspire r13, macbook air of een toshiba tecra z50\z30. na 5 weken van elk 94830 reviews te gelezen\gezien hebben, toch besloten voor deze omwille van de beste reviews. alhoewel de andere zeker geen slechte punten hebben gekregen, wou ik wel eens een convertible gebruiken. maar ook zeker omwille van de andere pluspunten van het toestel (bouwkwaliteit, batterijduur, schermkwaliteit, draagbaarheid...). nu over de laptop zelf.

DOOS

doos is goed compact, mooi en stevig. Je krijgt het gevoel dat je product een veilige reis ( korte van 1 dag door coolblue ) heeft doorstaan. Lader is klein en compact maar wel een beetje te lang. Er zit nog een sleeve bij, waar ik heel blij om ben, die zeker goed genoeg is voor mij! ook zit er usb-naar-ethernet-adapter bij die ik toch niet ga gebruiken omwille van de stabiele wifi verbinding op mijn kamer.

UITERLIJK

een vriend zei tegen me dat er niets zo mooi, stabiel en snel was als de macbook air en dat ik zelfs niet zou moeten twijfelen. Nu ben ik niet echt een apple fan & wou hem het tegendeel bewijzen. Laptop aangekomen, geopend en WAW :o simply a piece of art. zeer stevige en mooie aluminium die daarbovenop ook nog eens heel licht is. Details doen mij overtuigen. zo vind ik de scharnieren prachtig, de randen van de laptop en ook de rand van de touchpad is subliem. aan de linkerkant is er het gaatje voor de oplader, een opening voor de fan, aan- en uitknop, usb poort en een sd kaart slot. aan de rechterkant is er een 3.5mm aansluiting, twee usb poorten, hdmi poort, kensington slot en een volume knop en een windows knop.

SNELHEID

Gewoon snel genoeg. moet soms ook wel eens langer laden maar dat zit wel in elke laptop. start in 7 seconden op en is weer even snel uit. benchmarks interesseren me niet echt... hij heeft gewoon een i5-5200u dual core die doet wat hij moet doen samen met de 8 gig ram en de 128gb ssd.

SCHERM

Schermkwaliteit is ook top. Perfecte kijkhoeken, stevige glazen plaat, goede contrast en zeer hoge helderheid. mat moet niet, maakt de kleuren lelijk en als je last hebt van reflecties, moet je maar uit de zon blijven ;)

ACCUDUUR

Zeer goed. resultaten van andere reviewers spreken ook voor zich. had hem de eerste dag van mijn werk meegenomen en moest van 9 uur tot 3 constant op excel bezig zijn. Schermhelderheid stond op maximum en wifi was uit. toen ik gedaan had, zat er nog voor 45% aan power in.

TOETSENBORD

Nu vind ik het wel spijtig dat er geen azerty versie van is, maar daar had ik het wel voor over. voor de rest is het toetsenbord redelijk goed met voldoende travel. vind een zilver toetsenbord met witte backlight veel mooie dan die van de macbook. wel voelen de toetsen een beetje goedkoop aan doordat ze lichtjes bewegen en een geluidje geven als je erover wrijft. Vind het wel spijtig dat er geen aan- en uitknop op het toetsenbord zelf is maar aan de zijkant. er is genoeg plaats langs het touchpad om goed lang en comfortabel te kunnen typen. wel snijden de randjes van de laptop als je met je hand naar een andere toets gaat.

TOUCHPAD

De grootte kan ik alleen als een pluspunt zien. mooi, stevig en heel precies. Gewoon de dingen die je van een premium touchpad verwacht. over wrijven met je vinger gaat zeer `smooth` zoals ik graag zeg :) gestures werken ook perfect.

OVERIGE

-Is dus nogmaals niet zwaar of dik. is gewoon stevig met alle nodige poorten die je verwacht (en niet 1 lelijke usb-c poort :(
- geluidkwaliteit is degelijk voor de grootte. voor een film in je bed te kijken, is het zeker goed. wel moet je geen bass verwachten.
-touchscreen is ook goed responsief en gebruik het vaker dan verwacht (vooral als mijn hand dichter bij het scherm is dan bij het touchpad (= )
- prijs is wel redelijk hoog... wel krijg je een pracht van een toesten waar je minstens 3-4 jaar zoet bij bent. Ik heb hem wel voor 789 kunnen kopen bij coolblue tweedekansjes van coolblue. hier wil ik wel nog even wat aandacht besteden. je krijgt ongeveer 20 percent korting op producten die max 2 weken in gebruik zijn geweest. je krijgt een maandje minder garantie maar daar gaat niemand over zeuren. ook in Belgie voor de Vlaamse vriendjes, staan heel mooie producten voor een schappelijk prijsje. wel op tweedehands dan.

CONCLUSIE

ben heel blij met de spectre omwille van de bouwkwaliteit, compactheid, batterijduur, schermkwaliteit en al de rest. als je het budget hebt en een macbook alternatief wilt omdat iedereen die al heeft, Stop met zoeken. Je zal er 100% tevreden van zijn. ik heb wel veel minpunten gegeven maar ben nu eenmaal kritisch (zeker voor een 16 jarige) :D

Just buy it

Heb jij ook een HP Spectre x360-4031nd?