Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E75 Zwart Review

robbierzz 15 juli 2009, laatste update op 15 juli 2009, 2.127 views

Nokia E75 Zwart

Pluspunten

• Design
  • Featureset
  • E-mail
  • Snel

Minpunten

• Accuduur
  • Krasbestendigheid achterkant

Inmiddels gebruik ik het toestel al sinds begin mei. De algemene indruk is gewoon goed, ook na al deze weken. Weinig minpunten. Ik zal proberen eea uit te werken a.d.h.v. de beoordelingspunten.

Featureset
Het toestel biedt een leuk aantal features. Zo is er uiteraard een muziekspeler, werkt het e-mail systeem voortreffelijk en is het vrij simpel uit te breiden met andere applicaties. Zelf vind ik het altijd leuk als er enkele spelletjes opzitten als patience oid, die mis ik helaas in de standaard features.

Ik ben helemaal weg van het QWERTY toetsenbord, hier voor had ik een touch screen wat ik totaal beu was. Nu met het QWERTY tobo gaat 't allemaal een stuk makkelijker. Knoppen zijn voor mijn vingers makkelijk te vinden, itt wat ik op verschillende review sites gelezen heb.

Bereik
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het bereik van de telefoon. Heb de eerste maanden nog mijn contract bij Orange uitgezeten en ben nu over naar KPN, beiden werken geweldig, hoewel KPN een beter dekkend 3G netwerk heeft in mijn regio, maar dat doet niets af aan het bereik van de telefoon. Bluetooth werkt gewoon door mijn hele huis, evenals de WiFi.

Accuduur
Dit vind ik het enige minpunt aan deze telefoon, de accu gaat max 2 dagen mee als je er enkel, heel af en toe, mee belt. Als je lekker muziek luistert, veel mail ophaalt en wat internet dan haalt je accu net het einde van de werkdag.

Gebruiksgemak
Hiervoor had ik een WM telefoon, die besturing ben ik dus ook erg gewend. Helaas werkt Symbian en de indeling van de menu's van Nokia net anders. Dit is slechts even wennen.. Verder vind ik, zoals eerder gezegd, het QWERTY tobo geweldig. Toestel ligt goed in de hand en ik kan erg makkelijk de juiste knoppen vinden.

Design
Dit was het allereerste wat mij aansprak aan de telefoon. De E75 heeft een erg mooie, maar vooral, degelijke uitstraling.

Bouwkwaliteit en afwerking
Stevige telefoon, enige is dat het stalen achterkantje bij het terugplaatsen ervan vrij makkelijk het omringende stuk beschadigd. Door het staal en een onoplettend moment kunnen er vrij diepe groeven ontstaan. Dit stalen achterkantje geeft echter tegelijkertijd ook een leukere uitstraling, soms is het keuzes maken en ik denk dat dit een juiste keuze is geweest.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
De telefoon laat ik gewoon weken achter elkaar aanstaan, zonder ook maar een enkel probleem te hebben.

Ik heb de telefoon nog gepre-ordered met een abo van KPN. Een echt goed oordeel kan ik er dus niet over vellen, maar mijn eerste reactie is dat 't een alleraardigste prijs is.

Heb jij ook een Nokia E75 Zwart?

2 dgn accu ik redt het 6 dgn makkelijk :)
Maar denk dat jij continu online staat met je GSM en bluetoorh aan
Bluetooth staat bij mij enkel aan als ik eens synchroniseer, is niet eens elke dag. Maar 6 dagen daar kom ik nit aan, wellicht door mijn continue muziek-luister gedrag :)