Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

w.van.duynNewbie 18 augustus 2015, 562 views

Kobo Glo Zwart

Zonde van het geld.

Pluspunten

• Ingebouwde verlichting

Minpunten

• Batterij
  • Responsetijd
  • Functioneren in algemeen

Veelzijdigheid Score: 2
Eigenlijk een puur slecht product. Mijn eerste Kobo moest ik na 11 maanden (onder garantie) vervangen, omdat de batterij niet meer werkte. Dit exemplaar vertoont nu na ca. 10 maanden ook weer kuren. Responsetijden van ca. 10-15 seconden om van de ene pagina naar de andere pagina te bladeren. Maar als je een pagina of 5-10 gelezen hebt, loopt hij weer vast. Na diverse malen een harde reset (met paperclip) wil hij het soms weer doen en kun je weer een paar pagina's lezen (Wow!). Regelmatig ook niet, zodat ik hem maar weer voor een aantal weken aan de kant zet voor een normaal boek.
Het idee van een e-book is leuk, maar niet met Kobo. Wegblijven van dit product. Zonde van het geld. Deze e-reader biedt je niet de functionaliteit die je van het product mag verwachten.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?

Ik heb dit zelfde probleem gehad met een eerdere variant van Kobo. Eigenlijk onbruikbaar vanwege de vele vastlopers. Nu werkt die prima, omdat ik recent de Kobo firmware heb geüpdatet. Heb je al geprobeerd om naar de laatste versie van de firmware te updaten?
Ik heb wel de automatische updates aan staan, dus ben wat dat betreft helemaal up-to-date.
Maar of ik daarmee ook de firmware update.... geen idee....
Hoe kan ik dat zien?
Check inderdaad even de laatste firmware, via de desktop applicatie. Ik ben al een jaar ontzettend blij met mijn Kobo ik herken de genoemde klachten niet. We hebben 2 Glo's in huis die het goed doen, en heb voor de vakantie twee Aura's gekocht voor de kids, werken ook prima tot nu toe.
Mbt de accuduur, zet wifi uit als je het niet nodig hebt, dat scheelt behoorlijk, ik doe makkelijk een aantal weken met de batterij.
Succes!