Specificaties 23,8" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell P2415Q Zwart Review

Sachin 17 augustus 2015, 864 views

Dell P2415Q Zwart

Het is echt fantastisch om met een 4K scherm te werken onder Mac & Windows!

Pluspunten

• 4K is fantastisch
  • Ideaal voor foto- en videobewerking
  • Tekst is scherp en leest vlotter
  • Design past min of meer bij Apple producten

Minpunten

• Niet het laatste Dell design met dunne randen
  • USB poorten moeilijk bereikbaar
  • Geen speakers
  • Geen webcam
  • Geen SD-kaartlezer

Deze monitor werkt prima samen met een 13" Retina MacBook Pro (najaar 2013) onder zowel Windows 8.1 (met GTX 970 eGPU op 60Hz) en OS X Yosemite (met HD 5100 en SwitchResX software op 52Hz). Voor mij is Retina of 1080p in HiDPI mode ideaal. Tot nu toe heb ik geen problemen met slaapstand of verspringende resoluties zoals sommige andere gebruikers melden. De Intel HD 5100 grafische kaart is snel genoeg en werkt perfect op 52Hz. Ik merk geen verschil met 60Hz. Een echte aanrader dus!

Heb jij ook een Dell P2415Q Zwart?

Dell heeft verschillende monitoren met SD-kaartlezer. De oudere Dell U2410 op mijn werk heeft dat ook.
Beeeeeetje korte review nietwaar ;)
Also, ik vind het ontbreken van speaker persoonlijk zeer positief. Want even realistisch.... dat klinkt nooit goed.
Bij Dell kan je er zo'n speakerbar aan hangen. Dat ding klinkt best redelijk, zeker vergeleken met die speakers die aan de achterkant van de monitor hun werk doen, en voor veel internetfilmpjes wil je het ook niet via iets anders dan zo'n speakerbar horen.

De speakerbar van m'n 17" Dell monitor past waarschijnlijk nog steeds op deze monitor. :-)
Enkele weken geleden de soundbar gekocht. Het is een ander type dan vroeger. Nu werkt het via USB zowel onder OS X als Windows zonder installatie van drivers. Het klinkt redelijk goed. De hoofdtelefoon aansluiting is onbruikbaar wegens teveel gepiep en gekraak. Maar een hoofdtelefoon kan ik ook nog rechtstreeks aansluiten op mijn laptop. Of de oude soundbars werken op deze monitor weet ik niet.
Heeft het ding een power-out van 12 Volt?
Nee. Dat was waarschijnlijk nodig voor de oude soundbar? Nu verlies je een USB poort op de hub van de monitor voor de soundbar. Daarnaast moet je telkens instellen waar je geluid wil. In Windows loopt dat vaak fout. Veranderen van output device werkt precies niet voor de open applicaties (vooral games). Maar ik ben toch tevreden met deze oplossing vooral omdat ik geen extra speakers op mijn bureau hoef te plaatsen.
Hoe vaak heb jij een sd kaart lezer gezien in een monitor? :P
Dat hebben schermen tegenwoordig best vaak.
Ok, wist ik niet. Excuses :)
Serieus of zeg je dit omdat je er 1 hebt gezien van een vaag Chinees merk? :D
Nooit eerder van gehoord...
Misschien loop ik wel teveel rond bij mensen die specifiek deze feature wouden :p .... laat ik het zo zeggen: het valt me steeds meer op dat het er op zit.
Mijn 24" Dell 1900x1200 scherm heeft ook een SD card reader. Is best handig. Maar ja staat niet in mijn top van eisen aan een nieuw scherm. Geen speakers, top die zijn toch altijd slecht. Geen webcam is ook goed, hoef ik die niet af te plakken.