Specificaties Tower, 6 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec GX500 Review

Jurgen.D 11 augustus 2015, 400 views

Antec GX500

TOP case voor zijn geld

Pluspunten

• HDD/dvd bevestigen zonder schroeven
  • Cable management
  • Zwarte bekabeling
  • Binennkant zelfde kleur als buitenkant
  • stoffilter voor voeding en voorste ventilatoren
  • Ingebouwde fan controller
  • USB 3.0 sloten
  • Kan grote GPU kaarten aan

Minpunten

• PCI afdekplaten niet hergebruikbaar
  • Ventilatoren boven en achteraan(output) zonder stoffilters
  • Niet alle winkels hebben hem op voorraad

Ondanks het afraden toch deze kast gekocht.
En man wat is me dat een TOPkast.

Ze werd me afgeraden vanwege de goedkope prijs en dus slechte bouwkwaliteit.
Maar niets is minder waar. Deze kast is best degelijk gebouwd en heeft al stoffilters standaard voor de intake en de voeding.

Ook de afwerking binnenin is netjes. Nergens geen bramen en alle kabels zijn lang genoeg voor een ATX moederbord.

Er is ruimte genoeg voor een hoge koeler zoals een Cooler master 212 EVO. Maar veel hoger dan dat zou ik niet gaan.

De megeleverde ventilatoren zijn in de laagste snelheid heel stil. Maar op de hoogste snelheid durven ze wat ratelen. Maar gezien de goeei airflow is de hoogste stand wat overbodig.
Wel raad ik aan om ook twee ventilatoren bij te plaatsen aan de intake zodat de HDD en gpu ook wat verse lucht krijgen.

De cable management ruimte is voldoende. Maar een paar mm meer was beter geweest. Ik heb toch een keer of drie moeten proberen om alle kabels zonder forceren er netjes in te krijgen.

Heb jij ook een Antec GX500?

Waarom is het een nadeel dat outtake fans geen stoffilter hebben?
Omdat er nog steeds stof kan in vallen als hij uit staat.
Bovendien had ik ze als intake kunnen gebruiken als er eentje op zat. :)
Waarom zou je de achterkant en bovenkant als intake willen gebruiken? Warme lucht stijgt op, koele lucht achter-boven in en onder-voor uit is waardeloos voor je airflow.

En die stof die erin valt, tja, ik denk dat dat pas een nadeel is als je in een zeer stoffige omgeving je pc neer zet, of als je rookt. Anders wordt dat kleine beetje losse stof direct weggeblazen.
Is niet kwestie van beter of slechter. Maar het principe dat het moet kunnen als je dat wil.
Die fans zitten pal boven de cpu, dus had het een meerwaarde kunnen hebben.
ik merk dat met mijn 212evo de warmte vooral langs de achterste fan wordt verwijderd gezien de flow van de cooler ook zo loopt.

Hier valt al bij al veel stof in de woonkamer(huisdieren).
Maar misschien zelf eens een stoffiltertje fiksen...
Bijna geen enkele kast die ik ken heeft sfoffilters boven, puur omdat het niet nodig is, want het is slecht voor de uitgaande airflow + wie wilt de airflow nou omdraaien?