TP-Link TL-ANT2408CL Review

Kees030 10 augustus 2015, 311 views

TP-Link TL-ANT2408CL

De antennes hebben de ping en down- en uploadsnelheid aanzienlijk verbeterd

Pluspunten

• prijs
  • bereik

Minpunten

• resultaten sterk afhankelijk van positie
  • slechts 3 klikpunten voor antennepositie

Features Score: 2
Kwaliteit Score: 4
Ik zit op de camping op zo'n 50 meter afstand van een hotspot. Internet was traag (ping 37, download 5 Mbps, upload 5 Mbps). Na vervanging van de 2 standaard antennes van de bridge (USR 808054 omgeflashd naar USR805450) door 2 van deze 8 dBi antennes en flink experimenteren met de antennestanden is het uiteindelijk 25, 15 en 15 geworden :)

De lengte van de antennes is bijna 30 cm; in mijn situatie zie ik dat als een voordeel. Ik heb 15 verschillende antennestanden geprobeerd met sterk wisselende resultaten. De beste resultaten bereikte ik met beide antennes wijzend naar de hotspot . Daarvoor moesten ze in een hoek van 25-30 graden (bridge verticaal opgehangen aan de wand) staan. Het is lastig ze in die positie te houden omdat klikpunten er alleen zijn op 0, 45 en 90 graden. Wat meer klikpunten zou dus wenselijk zijn.

Waarschijnlijk geven directionele antennes een (nog) beter resultaat, maar die zijn een stuk duurder.

Heb jij ook een TP-Link TL-ANT2408CL?