Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire E5-571-50HJ Review

arjoderoon 7 augustus 2015, laatste update op 7 augustus 2015, 363 views

Acer Aspire E5-571-50HJ

Gisteren de notebook binnen gekregen. Tot nu toe zijn de ervaringen positief. mooi/fijn scherm, fijn toetsenbord (voelt stevig). Grote plus is het full hd scherm en de i5 processor (5e generatie).

Pluspunten

• scherm is goed leesbaar
  • toetsenbord voelt solide aan
  • mooie behuizing
  • numeriek keypad

Minpunten

• ik mis batterij software
  • geen optische drive

Sinds gisteren heb ik de beschikking over een e5-571-50hj.

Vooraf heb ik deze laptops overwogen:

Uiteindelijk heb ik voor deze laptop heb ik gekozen vanwege de i5 processor, het full hd, matte scherm en de positieve review over een vergelijkbare laptop die ook op deze notebook van toepassing zou zijn. Plus dat de prijs van deze laptop een stuk lager lag dan die van de andere laptops die ik vergeleken heb.

Mijn eerste indruk is goed. Het scherm ziet er mooi uit (goed beeld). Waarden over het scherm (zoals notebookcheck ze publiceert) heb ik niet kunnen vinden helaas.
De notebook heft een apart numeriek toetsenbord bij en de toetsen van het toetsenbord voelen stevig aan. Een stuk beter dan die van de dell 3542-3177 die ik hiervoor in mijn bezit had.

Een mogelijk nadeel is het ontbreken van een optische drive. Ik overweeg een usb drive aan te schaffen of anders mijn huidige dvd brander in mijn pc in een externe case te stoppen zodat ik die incidenteel in kan pluggen als ik hem een keer nodig heb.

Een groot deel van de laptop kan ik nu nog niet reviewen. Zoals accuduur of prestaties. Dat volgt later nog wel dan.
Wellicht dat hier op internet nog wel wat over te vinden is.

Direct na het aanzetten en configureren van windows 8 kreeg ik al de melding dat de windows 10 upgrade beschikbaar was. Dus deze maar gelijk aan gezet. Dat loopt nu, als deze klaar is kan ik notebook echt gaan gebruiken.

tot zover voor nu de review. Later meer.

Heb jij ook een Acer Aspire E5-571-50HJ?