Specificaties Tower, 5 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design CORE 2500 Review

All0The0Web 7 augustus 2015, laatste update op 7 augustus 2015, 431 views

Fractal Design CORE 2500

Dit is een prima mid-range kast, voor 60,- biedt het meer dan genoeg functionaliteit en het is gewoon een no-nonsense zwarte behuizing voor je PC.

Pluspunten

• Fan controller
  • Genoeg ruimte voor HDD's en SSD's
  • Pootjes aan onderkant voor ventilatie voeding

Minpunten

• Lengte HD audiokabel
  • Zijpanelen wat slap
  • Voorkant is erg stroef te verwijderen

In deze kast heb ik eigenlijk de mainstream build van Juli 2015 gebouwd met wat kleine aanpassingen her en der. Dit is mijn eerste uitgebreide review dus ik doe zo goed mogelijk mijn best.

Verpakking
Om te beginnen met de verpakking. De doos kwam in een andere hele grote verhuisdoos met al mijn andere componenten. Het transport heeft de kast ook niet beschadigd en hij zat goed beschermd in dik, hard piepschuim.

In de kast zelf zat een doosje met alle schroefjes. Hierop niets aan te merken.

Bouw klaar maken
Hierna moest ik de kast voorbereiden om in te bouwen. Eerst de zijpanelen eraf wat soepel ging. Daarna het voorpaneel. Deze zat muurvast en iedere keer als ik deze wil verwijderen moet ik er flink wat kracht op zetten, zoveel dat ik bang ben de behuizing serieus te beschadigen. Al is dit nog niet gebeurd.

Hierna moest ik de moederbord stand off schroefjes plaatsen voor mijn ATX moederbord. Hoewel dit meestal goed te doen is met je vingers was dit voor mij onmogelijk? Gelukkig leverde Fractal een kleine tool die het wel weer makkelijk mogelijk maakt.

Montage
De montage verliep verder zonder problemen. Wel moet ik toegeven dat de gebruikshandleiding bij de kast bagger is, en dat het erg vaag is. Je moet het dus zelf een beetje uitvogelen. Gelukkig had ik al een beetje ervaring en kwam ik er vanzelf wel uit.

Kabels
Het Cable Management in deze kast was niet erg slecht, al ook niet geweldig. Er was ruimte achter het moederbord. Maar niet heel veel. Ook was de HD Audio kabel van het front panel te kort om mooi te kabelmanagen, en moest je deze dus midden in het zicht laten lopen.

Hieruit volgt mijn conclusie: Zou je deze kast moeten kopen?
Als je voor 60,- op zoekt bent naar een kast met zoveel mogelijk functionaliteit, maar niet naar de poespas van een zij paneel of led verlichting. Dan is deze kast zeker voor jou. Hij voelt misschien wat goedkoop aan maar erin werken is prettig en hij ziet er zeker strak uit.

Heb je nog vragen, dan kun je het beste een reactie achterlaten of een PM sturen.

Heb jij ook een Fractal Design CORE 2500?