Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

jeroen_loeffen 4 augustus 2015, 498 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Prima telefoon voor goede prijs. Erg tevreden.

Pluspunten

• Windows Phone, binnenkort Windows 10
  • Goede camera
  • Mooi scherm
  • Glimp

Minpunten

• Matig bereik is traag internet
  • Alarmvolume alleen oplopend

Prima telefoon voor goede prijs. Erg tevreden. Gekocht mede door de Tweakers Review. Arnoud komt op een 8.0 uit, ik maak er zelf een 9.5 van.

Mooi groot scherm, vloeiende bediening, prima geluid

Camera: prima foto's, veel instelmogelijkheden. Sommige reviews noemen de camera traag, maar dat valt me wel mee. Je kunt features zoals burst aan of uitzetten, dat scheelt wel.

Behuizing vingerafdrukgevoeling: de 640 kan met mat of glanzend plastic geleverd worden. Ik heb met de mat zwarte standaard case en de mat oranje flipcase GEEN enkel probleem met vingerafdrukken gehad.

Mogelijkheid tot inbouw SD kaart en vervangen van batterij.

Accu: ik doe ruim 2 dagen met een lading met af en toe een spelletje, beetje internetten, facebook en whatsapp. De eerste dagen met veel spelletjes, downloaden en camera wel na 1 dag leeg. Tijdens het opladen gaat de telefoon ook automatisch weer aan, superhandig.

Wat echt heel erg handig is: Glimp. Als je telefoon pakt, verschijnt op je scherm de tijd en eventueel of er nog nieuwe email, whatsappjes etc zijn. Je kan zelf instellen welke meldingen je op je scherm wilt zien.

Zeuren:
Ik heb nog niet gevonden hoe ik de wekker/alarm direct op vol vermogen kan laten afgaan in plaats van zachtjes beginnen. Ik ben hardhorend, dus ik moet nu de wekker vijf minuten vroeger zetten om op tijd wakker te zijn. De deuntjes zijn ook wat aan de subtiele kant, maar dat zal voor de meeste mensen wellicht fijner zijn.

Ik mis de meerdere volume instellingen uit Android: in Windows phone kan je alleen verschillende volumes instellen voor enerzijds beltoon/meldingen en anderzijds media/apps/games. Je kan in WP gelukkig wel heel veel per App instellen, zodat je alsnog niet teveel gestoord wordt als je dat niet wilt.

We hebben op mijn werkplek slecht bereik met 3G, op mijn oude Samsung SII had ik daar minder last van. Ik heb nog geen 4G abo, maakt waarschijnlijk toch ook niet uit :|

De "verlofApp" die op mijn werk gebruikt wordt is er niet in de Windows store. Ik kan nog steeds via gewoon internet verlof aanvragen dus geen groot probleem. Ik heb verder nog geen andere apps gemist.

De woordvoorspelling is af en toe wat raar, dan type je 3 letters van een woord van 6 en de eerste suggestie is een woord van 15 letters... Daar had ik onder Android minder last van.

Voor foto's even bij mijn korte review van de flip case kijken :)

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

Pak een ander alarmdeuntje. Sommige echt alarmen gaat direct hard.
Tnx, ik zie nu dat er boven de rij met "Microsoft" deuntjes ook nog een hele rits met "Windows Phone" dingen staan: die vanavond maar eens uitproberen.