Synology DiskStation DS415+ Review

bbob1970 26 juli 2015, 848 views

Synology DiskStation DS415+

Leuke Nas, niet goedkoop, qua software veel mogelijkheden maar ook onmogelijkheden. Cloud Sync hetgeen steeds belangrijker is, is compleet waardeloos.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Goede snelle hardware
  • 2x GB aansluting

Minpunten

• Cloud Sync Waardeloos
  • Plastic Uitstraling

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze nas gekocht ter vervanging van een fileserver waarbij ik wat meer veiligheid wilde.
Nas draait nu met 4x4TB schijven in Raid 6.
Snelheid van raid 6 is snel genoeg.
Software en mogelijkheden zijn er ook genoeg.

Voor extra zekerheid werd tot op heden ieder bestand dat naar de fileserver geŁpload werd ook naar naar google drive geupload.
Synology heeft hiervoor ook software genaamd cloud sync, helaas is dit misschien leuk voor een prive gebruiker maar zakelijk is het compleet waardeloos.

Eerste probleem is dat je moet een drive of folder kiezen op de nas.
Daarna is er echter geen mogelijkheid om op google drive of andere service een doeldirectory te kiezen.

Ander groot probleem is dat wij al 500gb aan bestanden op google drive hebben staan. cloud sync houdt hier geen rekening mee en wil alles upnieuw uploaden en kijkt niet naar al bestaande bestanden op google drive.

Het synchroniseren met de cloud wordt in mijn ogen steeds belangrijker en hier laat synology gewoon mogelijkheden liggen.
Had ik dit geweten dat had ik eerder zelf een nas gebouwd die toch wel deze mogelijkheden geeft. Nadeel zelf bouwen is kost meer tijd.
Om die reden dus 3 sterren.
Leuke snelle nas met veel mogelijkheden, maar verre van perfect.
Voordeel van bovenstaande problemen is software dus wie weet lossen ze dit op in de toekomst.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS415+?