Specificaties Radiogestuurde muis en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse Review

PsuckZzz 24 juli 2015, laatste update op 24 juli 2015, 891 views

Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Solide muis

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Aantal knoppen en de bereikbaarheid ervan
  • Gewicht aanpassen door 1 of 2 batterijen te gebruiken
  • Draadloos
  • Prestatie en duurzaamheid modus voor batterijbesparing
  • Design
  • Zwaar

Minpunten

• De lift off is erg hoog!
  • Feedback scrollwieltje
  • Zwaar
  • Gewicht aanpassen door 1 of 2 batterijen te gebruiken.

Had hiervoor een Logitech G500 die dubbel ging klikken, dus was tijd voor een nieuwe. Na wat rond hebben gekeken de G602 gekocht.

Het is een prima muis, alleen niet helemaal voor mij geschikt. Ik rust altijd met mijn middel en ringvinger op de linkermuisknop en deze is erg small bij de muis, dus niet super comfortabel voor mij. Ook de lift off is erg hoog. Ik til mijn muis wel eens op om hem opnieuw te positioneren. Ik moet deze muis een stuk hoger optillen dan de G500 wat erg wennen was en waardoor mijn beeld alle kanten opging zodra ik hem oppakte. Het Scrollwieltje voelt goed, maar mag van mij wat meer feedback (hardere klikken) geven.

De muis voelt erg solide aan. Materiaal voelt goed. Ik kan alle knoppen goed bereiken, en ondanks dat de rechtermuisknop te smal is voor mij, ligt hij lekker in de hand. Het is fijn dat je het gewicht kan aanpassen door 1 of 2 batterijen te gebruiken. Het is wel een zware muis, daar moet je van houden (ook met 1 batterij is hij nog zwaar). De dpi is meer dan genoeg voor mij en heb ook geen last van lag of iets dergelijks doordat hij draadloos is.

Over de software kan ik niet heel veel zeggen. Snap er niet heel veel van, maar dat ligt aan mij. Heb ook geen moeite gedaan om het allemaal een beetje uit te zoeken. Gebruik eigenlijk ook nooit macro's ik link de G knoppen gewoon aan mijn numpad of iets dergelijks. Die ik dan ingame gebruik.

Ik heb de muis nu langer dan een jaar.
Muis aangeschaft in april 2014.

Heb jij ook een Logitech G602 Wireless Gaming Mouse?

De een z'n minpunt is de ander z'n pluspunt: ik vind het zelf juist fijn dat het scrollwheel lekker rustig is. Ik vind hoorbare feedback van een scrollwheel juist irritant.

Wat het gewicht betreft: ik gebruik twee Energizer lithium batterijen. Gaan veel langer mee dan normale alkalines, hebben praktisch geen zelfontlading en hebben als voordeel dat ze ook nog eens erg licht zijn. Prima voor deze muis dus :)

Hoe gebruik je de muis, in de performance- of duurzaamheidsmodus? Ikzelf gebruik de duurzaamheidsmodus, vind het reactievermogen dan nog steeds uitstekend en spaart wel stroom uit :)
De een z'n minpunt is de ander z'n pluspunt, zeker waar. Het scrollwieltje hoeft van mij niet harder te klikken kwa geluid maar kwa gevoel. Voor gewoon gebruik is er niks mis mee, en is het inderdaad wel fijn om er pagina's of iets dergelijks mee door te scrollen. Maar in een game vind ik het fijner om wat meer feedback te krijgen van het wieltje, en het is een game muis :) .

Ik gebruik 1 gewone batterij in de muis, en moet zeggen dat de batterij lang meegaat. Met het gewicht heb ik geen problemen, ik vind een zware muis wel fijn.

Ik gebruik de prestatie modus alleen voor fps of iets dergelijks. Voor al het andere de duurzaamheid modus. Of het echt zo'n verschil maakt in shooters durf ik niet te zeggen. Mijn gevoel zegt van wel, maar het kan ook tussen de oren zitten. ;)