Specificaties Radiogestuurde muis en 3.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Rapoo 3000P Blauw Review

Reepje 20 juli 2015, 218 views

Rapoo 3000P Blauw

Simpele goede muis, beetje aan de kleine kant.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Compacte ontvanger
  • Powerswitch
  • Ontvanger kan onderop muis geklikt worden bij vervoer

Minpunten

• Iets aan de kleine kant

Had snel een muis nodig, de oude ging stuk, en koos voor een goedkope: geen tijd voor vergelijkend warenonderzoek.

Maar het blijkt geen slechte keuze. De muis wordt compleet met batterijen geleverd.
Om het werkend te krijgen, moest eerst een plastic stukje uit de batterijhouder getrokken te worden. Dit ging mis, het stukje plastic brak af. Daarom moest ik het batterij compartiment openen (dat betekend de hele bovenkant van de muis halen) en dit ging bijna mis. Echt stevig plastic is het niet. Is het weer dichtgeklikt, dan is het geheel wel sterk genoeg.

Ook moest ik even wennen aan de kleinere maat: de muis is 10 cm lang, het verschil met mijn oude muis is groot.

rapoo muis

De muis werkt goed maar de ontvanger is echter niet sterk genoeg om door de houten tafel heen te gaan zoals op de foto. De computer staat onder de tafel. Ik heb daarom een usb verlangkabel gehaald bij de Action ( 5 meter voor 1 euro 50) zodat ik de ontvanger in het zicht van de muis kan brengen.
Een handigheidje is, dat er een uitsparing voor de ontvanger onderop de muis is. Ga je ermee op reis, kan je de ontvanger daar opbergen. Lijkt me wel handig.

Nu hoop ik dat de batterijen erg lang meegaan. Rapoo beloofd 18 maanden. Dat zou mooi zijn, want mijn antieke Logitech muis (met rood lasertje) deed ongeveer 2 weken met haar batterijen.

Er worden verder geen drivers of andere software meegeleverd. Het is plug and play.

Heb jij ook een Rapoo 3000P Blauw?