Specificaties Tower/desktop met Cel 2955U en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

HP Chromebox J4C96AA Review

Stormtrooper 14 juli 2015, 411 views

HP Chromebox J4C96AA

Onlangs een HP Chromebox gekocht, de versie met 4Gb en 16GB SSD.. Niet voor ChromeOS maar om OpenElec op te draaien. Eenmaal aan de pruttel met OpenElec, start mijn mediaplayer op in zo'n 5 seconde! En inderdaad: zelfs met zijn lichte CPU draait alles als een zonnetje!

Pluspunten

• Klein formaat
  • Voelt erg stevig
  • Snel (genoeg voor wat ik ermee wil doen)

Minpunten

• Geen HDMI kabel in de doos
  • Klein fannetje op de CPU. Herrie valt mee maar toch....

Features Score: 4
Onlangs een HP Chromebox gekocht, de versie met 4Gb en 16GB SSD.. Hoofddoel niet om dat ding te gebruiken waar hij voor gemaakt is, maar om met OpenElec een vervanger te hebben voor mijn PopCornHour A-400..

Die A-400 speelt op zich wel alles af, maar de hele jukebox functionaliteit is matig en het duurt veels te lang voordat hij is opgestart.

En aangezien ik nog steeds de XBMC omgeving van mijn oude gemodde Xbox miste, toch tijdje rondgekeken naar een OpenElec oplossing..

Waarom dan de HP? eigenlijk door reviews die ik overal op het internet vond en de garantie die ik daardoor kreeg dat dit machientje op basis van een Dual Core Celeron en 4Gb. toch wel ruim voldoende moest zijn...

Dus gekocht, aangesloten, MS All-In-One keyboard USB plugje erin, USB stickje klaar en poging doen om OpenElec erop te krijgen.

Dat was op zich nog wel een bevalling omdat de <CTRL><ALT><F2> combi niet werkte met dat All-In-One keyboard!!!

Maar eenmaal aan de pruttel, start mijn mediaplayer op in zo'n 5 seconde! En inderdaad: OpenElec draait als een zonnetje!

Heb jij ook een HP Chromebox J4C96AA?