Specificaties Surround Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon Onyx Studio Review

Awesomehobo 14 juli 2015, laatste update op 15 juli 2015, 11.295 views

Harman Kardon Onyx Studio

Goed geluid, mooi design

Pluspunten

• Volume
  • Design
  • Bass

Minpunten

• Accuduur

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Reeds aangeschaft bij de BCC voor ¤175,-

Toen ik deze speaker tegenkwam in de winkel van de BCC, en het geluid even testte ( dit doet elke tweaker natuurlijk even, als hij/zij geļnteresseerd is), was ik verbaast door het geluid.

Voor zijn formaat, en prijs, zal je vrijwel geen enkele speaker vinden met een beter geluidsvolume, en geluidskwaliteit.

In de doos:

In de doos vind je, vastgehouden door 2 stukken karton, en ingepakt in 'plastic', de speaker zelf.
Bijgevoegd is de 220/230V adapter, om de speaker op te laden.

Wat opvallend is, is dat het daarbij ophoudt.
Er zijn verder geen bijgeleverde kabels en/of accessoires.

De speaker
De speaker heeft een mooi, futuristisch design, wat je tegenwoordig veel ziet bij Harman Kardon.

De kap aan de voorkant van de speaker is te verwijderen.
Dit is niet aan te raden, omdat je dan de drivers blootstelt, maar kan handig zijn als je evt. de speaker wilt schoonmaken.

De speaker heeft een ingebouwde accu van 2600Mah, welke, wanneer volledig opgeladen, zorgt voor 5 uur afspeeltijd. In vergelijking tot vele andere bluetooth speakers in deze prijsklasse, is dit weinig.
Veel bluetooth speakers in deze prijsrange gaan tussen de 8 en 12 uur mee.
Zie bijvoorbeeld de JBL Charge2+ (Deze heb ik ook ge-reviewed).
( Zie productreview: JBL Charge2+ Zwart review door Awesomehobo )

De speaker zelf heeft weinig aansluitingen, en de enige manier om muziek af te spelen, is via bluetooth.
Normaalgesproken bij bluetooth speakers is dit ook normaal, en wenselijk, maar gezien het formaat en design van de speaker, zou het mij erg aanspreken om deze op mijn kamer via een 3.5mm jack aan te sluiten op bijv. mijn laptop.
Dit is echter een persoonlijke voorkeur.

Houdt er ook rekening mee dat de speaker wat groter is als de meeste bluetooth speakers, vooral als je van plan bent deze mee naar buiten te nemen.
Overigens is het niet aan te raden deze mee te nemen naar het strand.

Geluid
Het geluid van deze speaker is echt geweldig.

Het maakt niet uit op wat voor volume je de speaker hebt staan, de tonen klinken zoals ze horen te klinken. Lage bass, en mooie, niet-schelle highs.
De kwaliteit van het geluid is in mijn ogen perfect, en heb hier ook niets op aan te merken.

Echter, wat mij opviel, is dat het maximale volume niet te bereiken is via het telefoonvolume.
Zodra je telefoon op maximaal volume is, met de bluetooth verbinding, kan de speaker nog steeds harder.
Dit is niet per se een probleem, maar betekend dus dat, als je een harder volume wil, je toch echt op moet staan om dit op te voeren.

Heb jij ook een Harman Kardon Onyx Studio?