Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N79 Wit Review

bvdmeer22 7 mei 2009, 1.481 views

Nokia N79 Wit

Pluspunten

• Wifi
  • GPS(heb ik nog niet gebruikt)
  • Synchronisatie met outlook
  • Bluetooth communicatie met caraudio
  • Extra geheugenkaartje van 4 gig
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Accuduur, de verwachting was misschien te hoog.
  • T-mobile branding(alleen als je hem uit de T-mobile shop hebt)

Op zoek naar een telefoon die geschikt is om ook met outlook te synchroniseren i.v.m. het belang van één agenda kwam ik uiteindelijk uit bij de Nokia E71 en de N79. Met de touchscreens heb ik (nog) niet zoveel en in het verleden altijd goede ervaring gehad met Nokia. Omdat ik mijn contract ging verlengen was de aanschaf geen issue. Vandaar dat ik bij de prijs ook geen mening heb aangegeven.

De uiteindelijke keuze op de N79 is door de looks geweest, deze ziet er mijn inziens iets gelikter uit dan de duidelijk op functionaliteit gerichte E71. Aldus de keuze gemaakt vorige week zaterdag.

Ik ga niet alle spec's benoemen, die kun je wel elders vinden. De punten die mij aanspreken zal ik benoemen.

Synchroniseren met de agenda van Outlook is geen probleem. Ik heb de meegeleverde software geïnstalleerd. Het was eerst even zoeken en wennen, maar na een poosje had ik het uitgevogeld en nu is het een fluitje van een cent. Telefoon koppelen aan de laptop met de meegeleverde USB-kabel en vervolgens met één druk op de knop de agenda synchroniseren. Kijk en daar was het mijn natuurlijk om te doen.

Buiten de synchronisatie vind ik het ook fijn dat het toestel over Wifi beschikt, altijd wel handig om thuis of waar dan ook een internetverbinding te kunnen maken, vooral handig omdat ik de simkaart van de zaak er in heb en daardoor niet via 'de bundel' kan internetten. Binnen no-time, 1 seconde, heeft de telefoon connectie met het netwerk thuis, dat is een stuk sneller dan de HTC710 die ik ook in bezit heb gehad. Sjappoo!

Het was in het begin even zoeken naar de menu's en funcities, maar na een weekje heb ik de meeste dingen toch wel aardig onder de knie. Het kunnen instellen van je menu-voorkeuren en knoppen vind ik ook een handige bijkomstigheid.

De camera in dit toestel maakt bij daglicht goede foto's er zit een flitser op, maar die geeft in het donker niet voldoende licht om mooie foto;s te maken. Maar goed ik heb de telefoon niet aangeschaft om mooie kwalitatief goede foto's/filmpje mee te maken. Overdag maakt dit toestel absoluut acceptabele foto's

GPS functionaliteit is een leuke gadget, maar ik denk niet dat ik daar veel gebruik van zal maken, gezien mijn auto wel van een navi is voorzien.

De connectie via bluetooth met de audio in de auto, heb een standaard multimediasysteem van Ford in mijn focus van 2009 incl. bluetooth, ging perfect, een keer aanmelden en klaar. Ik moest wel even al mijn contacten kopieren naar het geheugen van de telefoon om ze ook in de auto te kunnen vinden.

Het toetsenbord moet ik nog even aan wennen. Het gevoel is er nog niet helemaal maar dat zal wel komen. Omdat het geen losse toetsen zijn, heb ik het gevoel nog niet blind te pakken zeg maar.

De Nokia Maps heb ik (nog) niet gebruikt, kan daarover ook nog niet de toegevoegde waarde vermelden.

Het scrollwieltje wat rondom de 'enter' knop zit is leuk, maar niet meer dan dat. Misschien dat het in de toekomst nog eens zijn toegevoegde waarde gaat aantonen, voorlopig kan ik prima uit de voeten met het naar boven, onder, links en rechts 'klikken'.

Tot nog toe valt de accuduur mij iets tegen, ongeveer 30 uur en dan is hij echt leeg. Kan natuurlijk nieuwigheid zijn en natuurlijk zit je de eerste dagen veel te 'spelen' met het toestel. Ik ga er van uit dat naar de toekomst beter gaat worden.

De snelheid van het toestel is redelijk goed. Over het algemeen reageert hij direct af en toe moet je eventjes wachten.

Het draaibare scherm, het scherm draait mee als je het toestel draait is handig bij het bekijken van foto's en filmpjes of als je aan het browsen bent. Je kan het ook uitzetten, handig wanneer je gek wordt van dat gedraai van je scherm wanneer je bijvoorbeeld de telefoon eventjes neer legt o.i.d..

De uitrusting is goed, in het doosje zitten nog twee extra achterkantjes, een witte en een rood/oranje achtige. Standaar zit er een bruine cover op de achterkant. Tevens zit er een usb-datakabel en hoofdtelefoon/headset bij. Nokia Software op dvd meegeleverd en is eenvoudig te installeren. Het bijgeleverde 4 Gig sd-kaartje is ook wel lekker...kun je wel wat, data/muziek/foto's/filmpjes, op kwijt.

Al met al is mijn eerste indruk erg goed, leuk toestel om te zien, ligt lekker in de hand en functioneerd ook zoals je zou verwachten.

• Acer laptop

Heb jij ook een Nokia N79 Wit?

Ik mis een aantal dingen in je review, maar het belangrijkste is wel: Je geeft aan waarom je hem hebt gekocht, -> syncen met outlook -> Hoe gaat dat, loopt dat soepel, welke programmatuur is daarvoor nodig en gaat het synchroniseren dan ook goed?

Hoe je uitkomt bij alleen de N71 en N79 van Nokia, bij de eisen die je stelt in het begin van de review is me overigens ook een beetje een raadsel. Leuk begin van een review, maar er is hier en daar zeker wat uitbreiding en verdere toelichting mogelijk. 3 sterren van mij.
Dank je, ik zal wel wat wijzigingen doorvoeren binnenkort. Het syncen stond wat verdekt er in inderdaad heb het wat naar voren gehaald.
Algemene opmerking. Ik heb nog korte ervaring met het toestel, echter omdat er nog geen review was van de N79 heb al snel eentje geplaats. De kwaliteit van de review zal in de toekomst verbeteren.

[Reactie gewijzigd door bvdmeer22 op 7 mei 2009 12:01]

Je negatieve punt : T-Mobile branding vind ik nogal raar. Je weet toch als je hem bij T-Mobile koopt er T-Mobile is ingebrand? 8)7
Klopt, maar ik gebruik hem niet met T-mobile sim, want ik heb vodafone zakelijk. Ik heb mijn zakelijke sim erin. Prive gebruik ik nog mijn 'oude' telefoon. Ik vind he niet heel erg, maar fraaier zou ik het gevonden hebben als het neutraal was geweest. Maar ja had ik maar niet naar de T-mobile winkel moeten gaan ;) , maar daar kom ik al jaren en dat bevalt verders goed.
Ik heb hetzelfde toestel en heb idd ook slechte ervaringen met de accu. Ik heb hem tegenwoordig gewoon elke nacht aan de lader hangen. Ik maak veel gebruik van bluetooth en GPRS / 3G verbinding, daar zal het wel aan liggen.
Ik vraag me af of dit toestel verbeterd is tov N78. Mijn N78 kraakt nogal en knopjes reageren niet altijd. Sommige reageren echt na 2 tot 10 keer indrukken. Bloedirritant is dit. Gebeurt dit ook bij N79?
De slechte accuduur komt onder andere als je zaken aan laat staan, als je de gebruiksaanwijzing doorleest kom je vele zaken tegen die accuduur kunnen verlengen, ik heb zelf eens per ongeluk de navigatie aan laten staan op de achtergrond, tja dan is de accu binnen een dag leeg.