Crucial BX100 1TB Review

Captainchaos 11 juli 2015, laatste update op 13 juli 2015, 472 views

Crucial BX100 1TB

Helaas zonder cloning cd en het registreren van Acronis True Image HD lukt niet. Na een tip van een meedetweaker orginele schijf kunneclone op de ssd die verder naar verwachting functioneerd

Pluspunten

• doet wat hij moet doen

Minpunten

• Geen meegeleverde cloning cd
  • software om te clonen is niet te registreren

Schijf kan best goed zijn maar doordat je om Acronis te verkrijgen door een hele kermis moet van registreren en software key verkrijgen, wat bij mij niet werkt is de ervaring met deze schijf waardeloos.

Na 5 samsung ssd'd succesvol te hebben geinstalleerd door clonen is dit mijn eerste en laatste crucial, kost gewoon te veel tijd voordat je er eventueel mee aan de gang kunt

opdate:

Heb jij ook een Crucial BX100 1TB?

Beste Captainchaos
Om het hele product negatief te beoordelen bij het gebrek aan meegeleverde software gaat wel wat ver. Het is uiteraard een minpuntje maar een beetje rondneuzen op het internet en je vindt wel iets wat werkt. MiniTool Partition Wizard Free schijnt geschikt te zijn. Succes ;)
Bedankt voor de tip, prima programma heb daarmee de orginele schijf kunnen clonen en de ssd in gebruik kunnen nemen, die het verder prima doet :)
MiniTool heb ook ik gebruikt en dat werkt perfect, vind eigenlijk dat je je review wel aan mag passen want het is niet een vereiste om een cloning tool mee te leveren. Handig, dat wel. Maar vind het onredelijk dat je het min of meer vereist. De BX100 is niets voor niets zo scherp geprijsd. Duurdere Crucial modellen komen wel met de software. Maw; je betaald er gewoon voor; die software. Terwijl het dus ook gewoon helemaal gratis kan; en goed.
Waarom zou je uberhaupt aan de gang gaan met clonen, ipv een verse install op een SSD?

Deze review voegt niets toe, en lijkt er meer op dat jij even jezelf moest luchten.
Mijn review waarschuwt anderen ervoor dat je met dit merk ssd direct aan de gang kunt als je, zoals ik dat altijd doe de orginele hd wil clonen. Waarom ik dat doe of anderen dat zouden willen doet er verder niet toe. Heb overigens na een wel bruikbare reactie van een andere medetweaker mijn review aangepast
Alleen verwacht ik in een review ook iets te lezen over het product zelf. Niet alleen:

"Software doet het niet, slecht product".

Want dan weet ik nog niets over het product.