Specificaties 16GB microSDHC, 0,872 per GB - Bekijk alle specificaties

Lexar High-Performance 300x SDHC 16GB Review

Xudonax 11 juli 2015, 223 views

Lexar High-Performance 300x SDHC 16GB

Voor de prijs een leuke SD kaart, perfect geschikt voor in low-speed apparaten zoals een Raspberry Pi of een goedkope action camera. Ook een simpele fotocamera zal er ruim voldoende aan hebben.

Pluspunten

• Goedkoop
  • microSD naar SD adapter

Minpunten

• Adapter is niet stevig

Oorspronkelijk was deze kaart gekocht omdat mijn actioncam (de Denver AC-1300) een microSD kaart vereiste en ik er geen meer had liggen van een fatsoenlijk formaat (lees: ik had enkel nog 2GB kaartjes). In een dergelijke action cam is de kaart meer dan snel genoeg met zijn 300x rating.

Nadat de actioncam al vrij snel kapot was (de waterdichte behuizing was niet zo heel erg waterdicht in de wildwaterbaan :P ) heeft deze kaart zijn thuis gevonden in mijn RaspberryPi 2, waar deze acceptabel presteert.

Zoals in de bijgevoegde afbeelding te zien is haalt deze kaart slechts ~20MB/s schrijven terwijl het lezen op krap 45MB/s ligt. Al met al snel zat voor de RaspberryPi, aangezien deze toch slechts 20MB/s kan lezen/schrijven op de SD kaart. Dit komt goed overeen met de 300x rating waar deze kaart mee verkocht word.

Heb jij ook een Lexar High-Performance 300x SDHC 16GB?