Meizu MX 4 Grijs Review

goverts 8 juli 2015, laatste update op 10 juli 2015, 449 views

Meizu MX 4 Grijs

De MX4 aangeschaft uit China omdat deze voor een kleine $250 te koop was (32G, fastcardtech)! Net binnen. Eerste ervaringen zijn positief, de telefoon is mooi afgewerkt, ligt lekker in de hand en is erg snel.. Hierbij mijn kort-door-de-bocht review. Vragen zijn welkom.

Pluspunten

• Design
  • Features
  • Snelheid

Minpunten

• geen geheugenkaart slot
  • Chineze afkomst, geen NL os

..(vorige telefoons waren Nubia Z7 mini -met snapdragon 801 chip- en daarvoor Galaxy s3). De Nubia z7 mini zie ik een beetje als de betere versie van de nexus 5, want mooier scherm, betere camera, 4G, goedkoper. De MX4 heeft een Mediatek chip. Daar lees je af en toe slechte verhalen over, maar tot nu toe heb ik Zero problemen gehad.

De features zijn erg goed (bv swipe up van de home button om te ontwaken, permissies makkelijk per app in te stellen). Sd card slot ontbreekt. Flyme os heeft het menu omgegooid, dat is even wennen, maar alles werkt prima. Dat was met mijn Nubia Z7 mini minder goed. Root is zeer makkelijk door een Flyme account aan te maken en vervolgens bij geavanceerde opties 'root' aan te vinken.

Ik heb nog geen custom rom geinstalleerd (ook nog geen custom recovery gevonden). De firmware draait nog op 4.4.2. Lollipop is beloofd. Toch voelt het os veel sneller dan lollipop op mijn z7 mini en een custom rom vind ik dus ook nog niet nodig (in tegenstelling tot Samsung :p). Bloatware is zeer beperkt en door makkelijke root ook simpel te verwijderen. Het scherm is mooi en kan erg donker, handig als je bv in bed tweakers wilt lezen zonder je vriendin wakker te maken.

Goede camera met een belachelijke 20 mp. Eerste indruk van batterijverbruik is niet slecht. Een dag kom je makkelijk door. Gps nog niet getest.

Hieronder twee foto's van de telefoon en twee camera samples. Ik heb nul verstand van fotografie, maar ik vind het er prima uitzien. :)

Heb jij ook een Meizu MX 4 Grijs?