Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver Review

FitNiX 21 juli 2015, laatste update op 14 januari 2016, 1.285 views

Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver

Handige powerbank, met veel power, in een mooi jasje, voor weinig :-) Heel erg handig aangezien ik over een maand voor 3 wkn voor Cuba ga. Zo'n iPhone battery loopt soms toch wel erg rapido leeg.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede prijs (22,97 @ 01-07-2015)
  • Veel power
  • 2x USB
  • Kwaliteit behuizing

Minpunten

• Veel nep sh*t in omloop
  • 7-10 business days, wordt in de praktijk toch wel wat langer
  • Toch een behoorlijk gewicht, meer dan verwacht...

Dankzij de productreview van TheLion01, waarvoor dank, heb ik ook bij Banggood.com de Powerbank 16000mAh besteld. Daar was ie op dat moment erg voordelig, en heb ik er vertrouwen in dat ie origineel is.

Bestel proces:
• 1 juli 2015: Besteld en betaald met iDeal. (Verzending: Priority Direct Mail 7-10 business days)
• 2 juli 2015: Mailtje van Banggood.com ontvangen dat ie verscheept is.
• 15 juli 2015: Business day 10, no package yet...
• 20 juli 2015: Business day 13, still no package. Chat-contact met Banggood: "Can you wait another 10 days", is het antwoord. Ik krijg wel 100 points, leuk, maar daar heb ik nu niets aan. :/
• 21 juli 2015: Jeeej, de powerbank eindelijk aangekomen.

Waarschijnlijk extra vertraging opgelopen door de stakingen van PostNL van vorige week, een ander pakketje van me zou vrijdag de 17e zijn aangekomen, maar ook die kwam ook pas de 21e aan.

Is de Mi echt?
Op de product verificatie site (chaxun.mi.com) kun je controleren of je een echte Mi te pakken hebt. Op de zijkant van het witte doosje is een sticker met kraslaag te vinden, onder de kraslaag vind je een 20-cijferige code, die je op eerder genoemde site kan invullen. Je kan gewoon aangeven dat je de site in het engels wil zien. Als je een echte Mi hebt, zie je onderstaande scherm:
Zoniet, dan staat er de boodschap: Incorrect security code. Redelijk eenduidig dus.

Hardwarezone Review
En voor de echte Tweakert, is er natuurlijk een mooie strip-down review te lezen ;-)

Update
Lees ook m'n review van de 5000mAh versie.

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver?

Meer advertenties

Dag! Ik heb ook deze versie besteld bij Banggood. Echter heb ik hem nu drie weken in huis en van het weekend is er een USB Port naar binnen geschoten en kan ik deze niet meer gebruiken. Ik heb contact gehad met Banggood en heb ik foto's van de PowerBank gestuurd. Nu is het wachten op een antwoord van de technische dienst van Banggood. Ik ben benieuwd.

Voor de rest laadt hij mijn telefoon snel op en is die inderdaad aan de zware kant. Prima ding. Alleen jammer van die USB Port..
Ai, dat is inderdaad balen voor je man! Hopelijk bieden ze je een goede service en hoef je niet al te lang te wachten op een nieuwe/andere.

Ik heb de mijn vanmiddag pas ontvangen, dus heb er pas 1x een usb in gehad om 'm te testen. Hopelijk is het pure pech en is de kwaliteit van het spul verder wel gewoon goed. Als ik de review op hardwarezone bekijk, dan zou dat op zich wel goed moeten zitten.

Keep us posted! Altijd goed om te weten hoe de aftersales van zo'n partij zijn!
De prijs is inmiddels 2 keer zo duur helaas, maar ik heb 'm toch maar gekocht.. kijken of 'ie goed bevalt!
Je moet m ook niet bij bol.com ofzo bestellen, maar gewoon via dropshipping laten komen via banggood. Daar kost ie nml nog steeds niet veel, 26,75 om precies te zijn...
Het duurt alleen even voordat je m hebt. Dat dan weer wel.
Maar als je geen haast hebt, scheelt t veel :)