Specificaties Tower, 7 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool Aero-1000 Wit Review

pclinde 30 juni 2015, laatste update op 30 mei 2017, 2.893 views

Aerocool Aero-1000 Wit

De Aero-1000 van Aerocool is een strakke en tijdloze behuizing. Een lekker design met een no-nonsense binnenkant. Het principe 'morgen in huis, dezelfde dag nog bouwen en genieten' is zeker van toepassing met de Aero-1000.

Pluspunten

• Strak en tijdloos design (leuke vormelementen).
  • Afwerking van het lak en de onderdelen is zeer degelijk.
  • Leuk in combinatie met een 240mm of 280mm radiator, dit kan zowel aan de bovenkant als voorkant.
  • Genoeg ruimte voor kabelmanagement.
  • Kabels vanaf het front panel en de fans zijn allemaal in het zwart uitgevoerd.
  • Drie fans standaard meegeleverd.
  • Prima behuizing om morgen in gebruik te nemen zonder extra koeling/fans te moeten toevoegen.

Minpunten

• Binnenkant had meer creativiteit in mogen zitten. De inhoud had nog beter ingedeeld kunnen worden voor meer mogelijkheden.
  • Window op het zijpaneel heeft een donkere tint. Dit had naar mijn mening transparanter mogen zijn.

Review: Aerocool Aero-1000

- Inbouwen en Kabelmanagement
- Koeling en Geluidsproductie
- Conclusie

Extra:
Een klein sprongetje naar de reacties

Links:
Aerocool Aero-1000 productpagina

Met de Aero-1000 wil Aerocool een unieke behuizing op de markt zetten. Die zowel in looks als flexibiliteit voor waterkoeling en kabelmanagement moet uitblinken. De Aero-1000 komt in twee smaakjes zwart en wit. In mijn review ga ik aan de slag met de witte variant.

Met die twee punten gaan we ons natuurlijk ook richtten op het inbouwen van waterkoeling, en kijken we naar de flexibiliteit als het om kabelmanagement gaat. Bij het zien van de Aero-1000 moest ik denken aan een andere kast van een concurrent. In de praktijk viel mij al snel op dat dit toch niet helemaal een eerlijke vergelijking was.

De Aero-1000 was voor mij wel een eye-opener als het om het merk Aerocool gaat. Normaal zien we vrij agressieve designs van Aerocool, die naar mijn idee wat meer gewaagd zijn. Ik kan om die reden een strakke, gladde en rechthoekige kast van Aerocool wel waarderen. Zonder te veel extra toeters en bellen die op of om de behuizing zitten. Ik ben dus erg benieuwd hoe de Aero-1000 in de praktijk presteert.

Een overzicht van de specificaties van de officiële Aerocool website:

We treffen een zeer complete lijst van Aerocool, waarin we zelfs een overzicht krijgen van de OEM fans. Dit is zeker iets wat meerdere fabrikanten mogen toevoegen aan het specificatielijstje.

De Aero-1000 is een Mid Tower behuizing, dit is de middenmoot tussen Micro-ATX en Full Tower behuizingen. De Aero-1000 kan om die reden een ATX moederbord huisvesten, en natuurlijk ook een Micro-ATX of Mini-ITX moederbord. De behuizing is als maat vergelijkbaar met een CM 690 III, of een Fractal Design R5. Waar de één misschien wat breder is en de andere wat smaller. De Aero-1000 heeft de afmetingen van 491.7mm (L) x 500mm (H) x 210mm (D). Let op dit is het formaat van de behuizing in zijn geheel dus niet het chassis.

Bouwen met de Aero-1000 moet gezien het specificatielijstje geen probleem zijn. Voor het plaatsen van een CPU-koeler heb je 170mm aan hoogte tot je beschikking. Iets waar de Aero-1000 zich ook op richt is waterkoeling. Dus we gaan tijdens deze review een Nepton 240M installeren, dit is een radiator van 240mm die we bovenin de behuizing gaan monteren. Als de Nepton 240M geïnstalleerd is houden we nog drie fan spots over van de vijf beschikbare fan spots. Je kunt aan de bovenkant en de voorkant van de behuizing ook kiezen voor 140mm fans in plaats van 120mm fans. Heb je een 280mm radiator dan kun je deze met gemak installeren in de bovenkant van de behuizing. Je krijgt ook de mogelijkheid om een 240mm of 280mm radiator aan de voorkant van de behuizing te monteren.

We vinden vijf 3.5 inch brackets voor het plaatsen HDDs, waarop je ook SSDs kunt monteren door middel van vier schroefjes. Naast die vijf 3.5 inch bays vinden we nog twee 2.5 inch bays voor SSDs. Dit zal voor de meeste gebruikers genoeg ruimte zijn voor opslag. Je kunt voor langere videokaarten een volledige HDD tray verwijderen. Hoe simpel dit werkt kun je dadelijk verder lezen en zien in mijn review.

Met het nette specificatielijstje ontkom ik er niet aan om de fans nog even te bespreken. We komen drie fans tegen in de Aero-1000, twee aan de voorzijde en één aan de achterzijde. De fans zijn voorzien van een molex connector en een 3-pin connector. Het gaat hier om ‘low noise’ fans die tussen de 800 – 1200 RPM draaien. Het zijn vrij standaard fans, maar ik waardeer het meegeleverde aantal van drie fans. De fans zullen prima instaat zijn om de behuizing te voorzien van wat airflow. Als je van plan bent om een radiator te installeren van 240mm of 280mm, dan kunnen de drie fans gemonteerd blijven. Je maakt dan gebruik van alle mogelijke fan spots, en je dan niet meer extra te investeren in case fans. Wat mij betreft een prima deal als je de Aero-1000 wilt aanschaffen.

Hieronder tref je nog een video over de Aero-1000:

We beginnen met de verpakking van de Aero-1000. We zien een vrij standaard verpakking niet bijzonder, maar wel beschrijvend genoeg. De welbekende ‘afbeelding van de behuizing’ op de voorkant, en de specificaties van de Aero-1000 op de zijkanten.

Zodra het tape doorgesneden is en de flappen van de verpakking gaan open krijgen we zicht op de Aero-1000 en verpakkingspiepschuim. Hier valt weinig over op te merken, omdat het gewoon prima verpakt is.

We gooien de verpakkingsmaterialen aan de zijkant, want wat we willen zien is de Aero-1000. Het eerste wat we zien is een witte degelijke behuizing. In mijn inleiding had ik het over de agressieve designs van Aerocool, waar de Aero-1000 juist rust uitstraalt. Dit deden ze naar mijn idee ook al eerder met de Aerocool DS Cube. Dit baseer ik puur op mijn ervaring van wat ik altijd gezien heb van Aerocool. Met de Aero-1000 zien we een wat meer tijdloos design, dat rust uitstraalt en gewoon een stuk strakker is.

Aan de bovenkant zien we een power en reset knop, een audio en microfoon ingang en twee USB 3.0 poorten. De power knop is voorzien van een Power LED, en naast de reset knop zien we nog een HDD LED. De knoppen zijn voorzien van een pianozwarte afwerking die kras en vingergevoelig zijn.

Daarachter zien we een stoffilter die op de behuizing ligt met een magnetische strip. Deze valt weg in de uitsparing aan de bovenkant, zodat je niet tegen een randje aankijkt. Met daaronder een honingraatvormig patroon voor de ventilatie. De bovenkant is de plaats voor het plaatsen van een radiator. Als je de behuizing bekijkt zie je duidelijk onderscheid tussen het boven compartiment. Het honingraatvormig patroon is lekker groot wat ten gunste kan zijn voor een push configuratie. Een push en pull configuratie gaat er krap worden, omdat je dan waarschijnlijk in de knoop komt te zitten met je CPU-connector en geheugenmodules.

We gaan door naar de achterkant. Het lijkt nu net of de Aero-1000 op de voorkant op de koude grond staat voor deze foto, maar geen zorgen! Ik maak gebruik van handdoeken om de behuizing te beschermen. Op de achterkant vinden we een uitsparing voor het I/O schild, twee waterkoeling gaten, zeven expansiesloten en helemaal onderin een uitsparing voor een ATX voeding.

Misschien is dit gelijk een goed moment om van de achterkant naar de onderkant te gaan. Laten we vooral de volgorde willekeurig houden bij iedere review om eentonigheid te voorkomen! Reden om naar de onderkant te gaan van de Aero-1000 is het stoffilter onder de voeding. Deze kun je al waarnemen op de vorige foto, maar zit zoals gewoonlijk een beetje verstopt. In de praktijk merk ik toch altijd dat ik echt mijn systeem lang niet moet schoonmaken wil er echt een laagje stof in het filter komen. Het is wel een fijne toevoeging, zeker als je huisdieren hebt of ander los lopend wild.

Hieronder nog een foto van mijn handdoek fotografie om alles wat ik review te beschermen. De handdoeken zijn altijd schoon en met heerlijke wasverzachter gewassen, hierdoor blijft soms de geur hangen aan het reviewartikel. Misschien volgende keer maar een handdoek review? :p

Terug naar de onderkant van de Aero-1000. De behuizingkooi hangt boven het oppervlak dankzij twee plastic delen aan de voor en achterkant van de behuizing. Op de delen vinden we twee rubberen voetjes om trillingen op te vangen, en de behuizing te voorzien van grip. De verhoging zorgt er ook voor dat de Aero-1000 vanaf de onderkant verse lucht kan aanzuigen. De verhoging ziet er redelijk strak uit en maakt het ontwerp van de Aero-1000 een stuk interessanter.

Door naar de voorkant, dit is uiteindelijk met de zijkant het onderdeel waar je het meeste tegenaan kijkt. Op de voorkant vinden we twee 5.25 inch beschermklepjes, die je met een simpele trekbeweging kunt verwijderen. Daaronder loopt honingraatvormig patroon van mesh door tot onderaan de behuizing. We vinden onderaan ook een klein beeldmerk van Aerocool. Gelukkig valt deze niet zo erg op, wat geen afbreuk doet aan het design.

Het honingraatvormig patroon van mesh is door middel van een klein ´duwtje´ te verwijderen. Daarachter vinden we nog een stoffilter die op zijn plaats wordt gehouden door vier clipjes. Het verwijderen van beide onderdelen is kinderspel. Wat uiteraard alleen maar positief is, want stoffilters moeten toegankelijk zijn.

We krijgen nu zicht op de twee 120mm fans aan de voorzijde van de Aero-1000. Dit zijn twee 800 – 1200 RPM fans. Je kunt ervoor kiezen om de fans te vervangen met twee 140mm fans aan de voorzijde. Het installeren van een radiator op de voorkant is niet mogelijk, omdat de HDD en SSD kooien intern in de weg zitten.

Voor de buitenkant hebben we alleen nog de zijpanelen over. Toch zijn er nog wat opvallende design keuzes die we nog even kunnen bekijken. De voorkant is voorzien van een gestreept/ribbelpatroon op de zijkanten. De voorkant komt uit de behuizing zetten en dit geeft een mooi effect. Het ziet er deftig uit en maakt mij toch wel enthousiast.

Ik had het al eerder over een boven compartiment wat duidelijk te onderscheiden in het design van de Aero-1000. Dit boven compartiment biedt ruimte voor de waterkoeling boven het moederbord. Op de zijkanten vinden we nog drie sleuven die ten gunsten moeten zijn voor de gemonteerde waterkoeling. Een leuk detail waar je oog snel opvalt.

Na mijn extra puntjes mag ik de zijpanelen niet vergeten. Het zijpaneel met window ziet er erg netjes uit, maar is niet volledig transparant. Het window is voorzien van een donkere tint om beter aan te sluiten op de donkere onderdelen van de behuizing. Ik vind het persoonlijk een teleurstelling, want een window moet naar mijn idee zo helder mogelijk zijn. Je wilt juist in volle glorie je hardware kunnen waarnemen. Nu is het net of je een zonnebril draagt, afhankelijk van welke LEDS je gaat gebruiken.

Tot zover de rondleiding om de buitenkant van de Aero-1000. De behuizing voelt aan de buitenkant gewoon lekker aan en ziet er keurig uit. Ik ben nog steeds verrast dat dit strakke kastje bij Aerocool vandaan komt. Misschien volledig onterecht, maar het blijft een gebruikersreview. 

We gaan van buiten naar binnen! Het is tijd om te kijken wat het beestje aan de binnenkant te bieden heeft. We kunnen ervan uitgaan dat we in een Mid Tower genoeg ruimte krijgen voor ‘grotere’ componenten. Dan heb ik het over bijvoorbeeld een ATX moederbord en wat langere videokaarten. Genoeg praatjes van te voren, het is tijd voor foto’s en meer alinea’s met informatie.

De Aero-1000 heeft dezelfde indeling intern als de Aerocool DS200. Dit is een degelijke indeling waar je comfortabel een mooie build mee kunt neerzeten. De reeks aan HDD en SSD kooien vallen vrijwel als eerste op. Je krijgt de mogelijkheid om vijf 3.5 inch HDDs te plaatsen en twee 2.5 inch SSDs. De HDD brackets zijn voorzien van schroefgaten, zodat je er ook een SSD op kunt monteren.

Het rijtje van HDD en SSD kooien bestaat uit drie kooien in totaal. De middelste kun je verwijderen om langere videokaarten te monteren. Ik heb deze moeten verwijderen om mijn ASUS GTX580 Matrix Platinum te monteren. Dit is eigenlijk iets meer voor het onderdeel inbouwen, maar een lengtemaat met en zonder HDD kooi is altijd fijn om te weten. Met de HDD kooi op zijn plaats kun je kaarten monteren met een lengtemaat van 290mm. Als je ervoor kiest om de HDD kooi te verwijderen, dan kun je een kaart monteren met een lengtemaat van maximaal 420mm. Dit moet me stiekem toch een beetje denken aan de Fury X die vrij recentelijk uitgekomen is. Als we de HBM techniek nog meer in de toekomst gaan zien, met gevolg dat kaarten kleiner worden, dan ben ik zeker benieuwd wat voor effect dit op de behuizingen markt zal brengen. Je kunt er altijd nog genoeg opmerkingen tegenover zetten; after-market koelers, custom PCB design etc. Een gesprek voor misschien een andere keer!

De HDD bracket is zeer simpel te verwijderen. Op de achterzijde kun je twee duimschroeven verwijderen, waarna je de HDD kooi uit de behuizing kunt schuiven. Simple as that!

De meeste gaten in de behuizing zijn voorzien van rubberen grommets. We vinden ook een grote opening in het moederbordtray, zodat je tijdens het bouwen of achteraf nog wat kunt aankloten met je CPU-koeler. We vinden op de achterzijde één 120mm fan met geen optie om deze uit te breiden naar een 140mm fan. Eigenlijk is de Aero-1000 aan de binnenkant een vrij klassieke samenstelling. Het is niet heel bijzonder en we vinden weinig leuke features. Het is meer hoe Rita Verdonk het tijdens haar campagne in 2006 zei: ‘niet links, niet rechts, maar recht door zee.’ Wat probeer ik hiermee te zeggen? Dat er eigenlijk gewoon weinig fout kan gaan, omdat de Aero-1000 een standaard, maar toch zeer degelijke binnenkant oplevert. Naar mijn idee had er nog wel een spannende feature in mogen zitten.

Wel moet ik zeggen dat alle kabels in de behuizing netjes zwart zijn. Niet alleen de kabels die vanaf het front panel komen, maar ook de kabels van de drie 120mm fans. De USB 3.0 19-pin connector is ook in het zwart uitgevoerd, pluspuntje!

Achter het moederbordtray vinden we +/- 1.7cm aan ruimte voor kabelmanagement. Let wel op dat dit direct achter het moederbordtray is, aan de voorkant van de behuizing achter de HDD en SSD kooien bevindt zich meer ruimte. We vinden ook nog wat ankerpunten om tie-wraps te monteren.

In mijn enthousiasme vlieg ik door de behuizing ‘van voor naar achter van links naar rechts’. We gaan toch nog maar even naar de voorkant van de behuizing. Op de bodem vinden we vier verhogingen met rubberen dopjes voor de voeding. En een onderdeel dat normaliter voorin mijn reviews zit, jawel de accessoires!

We komen een zeer uitgebreid pakket tegen aan schroefjes, tie-wraps en een opzetstukje om met een kruiskopschroevendraaier afstandsbusjes te monteren of te verwijderen. Je krijgt standaard veel schroefjes meegeleverd, dus reserves in overvloed!

Ik had tijdens mijn fotosessie nog wat zitten spelen met de maximale lengtemaat voor videokaarten. Dit eigenlijk in de vorm van ‘ahem’ stokbroodmaat. De stokbroden zijn 300mm, dit zou te krap moeten zijn om te passen met de HDD kooi op zijn plaats. Hierbij presenteer ik het eindresultaat voordat we doorgaan naar het inbouwen.

Het inbouwen met de Aero-1000 is gewoon vrij standaard. Het plaatsen van een ATX moederbord en de overige componenten monteren. Je komt vrijwel met niks in de knoop te zitten. Het plaatsen van een HDD en SSD gaat ook moeiteloos en zitten niet op verstopte plekjes. We kunnen gewoon stellen dat het inbouwen geen complexe theorieën bevat.

Wel is het misschien even interessant om stil te staan bij het inbouwen van waterkoeling. Dit doe ik zoals eerder vermeldt met de Nepton 240M. Het bovenste compartiment verleent zich prima om een 240mm of 280mm waterkoeling te monteren, in mijn geval een 240mm radiator. Aan de voorkant van de Aero-1000 kunnen we ook nog een 240mm of 280 mm radiator te monteren. Zodra het moederbord is geïnstalleerd kan je met gemak nog een radiator monteren in de bovenkant. Ik heb meegeleverde schroefjes gebruikt uit het accessoiresdoosje. Ik heb deze vooraf wel goed gecontroleerd, zodat deze niet de vinnen van de radiator kapot duwen wanneer de schroefjes op hun plek zitten. Dit zou niet alleen zonde zijn van je radiator, maar kan ook een lek veroorzaken. Het is altijd schatten per behuizing wat dit doet, een factor dat meespeelt, is de dikte van de panelen. Heb je een behuizing met vrij dunne panelen, dan kan ik je aanraden om eerst één schroefje te monteren. Je kunt dan zijwaarts meekijken of het schroefje de vinnen aanraakt. Je kunt de schroef ook voorzicht aandraaien en weer verwijderen, op die manier kun je ook zien of de vinnen netjes blijven. Uiteraard is het altijd aangeraden om de meegeleverde schroefjes te gebruiken van je waterkoeling.

Met de ASUS GTX580 Matrix Platinum op zijn plaats moet de HDD kooi verwijderd worden. De kaart is 292.1mm, wat dus net niet past met de kooi op zijn plaats (290mm). Door de kooi te verwijderen kun je wel wat extra verse lucht verwachten vanaf de twee front fans.

Ik maak niet gebruik van alle opslagplaatsen in de Aero-1000, om die reden maak ik dankbaar gebruik van de kooien als opstalplaats voor mijn kabels. De HDD kooien zijn niet zichtbaar door het window, dus kabels kunnen aan de voorzijde wat meer los bungelen in de behuizing. Ik zelf kies voor de schone oplossing, want het oog wil ook wat.

Wat kunnen we zeggen? Het inbouwen is gewoon doen zonder bijzonderheden. Je zult tegen weinig aanlopen waar je het moeilijk mee zult krijgen. Hier is helemaal niets mis mee, gewoon lekker bouwen en alles netjes aansluiten. In een kort tijdsbestek bouw je een mooi en werkend systeem.

De Aero-1000 is voorzien van drie 120mm fans die op 800 – 1200 RPM draaien, om die reden is het systeem erg stil. Wel moet ik zeggen dat de fans dermate langzaam draaien dat de koeling niet superieur is. Je kunt er altijd voor kiezen om de fans te vervangen, wat het inbouwen van een SLI of Crossfire setup aantrekkelijker maakt. Mijn GTX580 is voorzien van een heftige drie-slots koeler met daaronder een Fermi chip. Ik heb de kaart eerder gebruikt in mijn BitFenix Pandora, dit is een zeer smal kastje waar ik verplicht was om de Nepton 240M aan de voorzijde te monteren. Ik heb de GTX580 uit deze behuizing gehaald, voordat ik deze ging inbouwen in de Aero-1000. Hier kwam ik temperaturen idle tegen van 41 graden, en 75 graden in een potje DOTA 2. Waar dit bij de Aero-1000 met de standaard fans toch wat koelere temperaturen zien. De GTX580 was idle 36 graden, en in DOTA 2 raakte de kaart gemiddeld 72 graden aan. Beide systemen zijn op dezelfde dag getest en in dezelfde omstandigheden. Nu is DOTA 2 geen stresstest, maar we kunnen wel heel praktisch een simpele vergelijking maken.

Toch zijn de meegeleverde fans zeker niet slecht. En ben ik gewoon erg tevreden dat we standaard drie fans meegeleverd krijgen. Het systeem zoekt meer de gullen middenweg op. De koeling is gewoon goed voor de gemiddelde gebruiker en daarbij ook nog eens stil. Als je ervoor kiest om de waterkoeling mee te laten schakelen op de CPU-Connector, dan heb je een zeer degelijk en stil systeem.

De Aero-1000 is een no-nonsense behuizing. De buitenkant ziet er prima uit, zeker als het design je aanspreekt. Het no-nonsense verhaal speelt zich vooral af aan de binnenkant van de behuizing. We zien weinig spannende dingen, maar gewoon een sterke basis om een leuke build mee te maken. Zonder te veel problemen kun je met de Aero-1000 in een kort tijdsbestek een leuke computer op je bureau toveren. Toch zijn er zowel positieve als minder positieve punten.

De Aerocool is een Mid Tower behuizing en gaat voor de prijs van +/- 73 euro over de toonbank. Een lastig prijssegment als je het velen vraagt. Toch is het design met window, de afwerking , de drie meegeleverde fans en de algehele presentatie van de Aero-1000 een leuke deal. Je krijgt de mogelijkheid om een waterkoeling set van 240mm of 280mm te monteren aan de bovenkant of voorkant van de behuizing.

De interne lay-out is erg simpel. Het doet wat het moet doen en je kunt er een leuk systeem in kwijt. Toch is er ruimte voor verbetering. Zo had er best met een beetje creativiteit een extra 120mm op de bodem gekunt. De Aero-1000 staat dankzij de plastic delen wat hoger, dus een fan spot was een leuke extra geweest voor de koeling van het systeem. Er was intern ook nog genoeg ruimte geweest voor bijvoorbeeld een extra SSD spot, maar dit komen we jammer genoeg niet tegen. De no-nonsense binnenkant doet zijn werk, maar kan hier en daar nog wel een extra verdieping gebruiken.

De focus ligt hem dan ook vooral op de buitenkant van de Aero-1000. Het front paneel bovenop de behuizing, de stoffilters en de algemene presentatie is gewoon lekker. Er zit misschien een klein beetje te veel DNA in van andere merken, maar met sommige vormelementen onderscheidt de Aero-1000 zich genoeg. De pootjes aan de onderkant, het geribbelde patroon op de voorkant dat een beetje uit de behuizing komt zetten en de bovenkant met het magnetische filter zijn mooie pluspunten. Voor een prijs van +/- 73 euro zijn dit ook de veelbelovende kenmerken van de Aero-1000.

Het window op het zijpaneel met de donkere tint is niet mijn smaak. Ik vind dat een window ervoor moeten zorgen dat je hardware zo goed mogelijk moet kunnen waarnemen. Dat is met de Aero-1000 nu niet helemaal het geval. Zelfs met een witte LED strip valt het mij nog een beetje tegen. Je kunt de hardware wel duidelijk onderscheiden achter het window, maar nogmaals niet in een kristalheldere vorm. De één zal het mooie vinden de ander niet.

Dan komt het toch neer op de prijs van +/- 73 euro. Doe je een goede koop met de Aero-1000? Jazeker! Als het design je aanspreekt en je bent opzoek naar een nieuwe behuizing, dan ben je op het juiste adres. Je krijgt een mooie behuizing aan de buitenkant en een basale behuizing aan de binnenkant. Morgen in huis, dezelfde dag nog bouwen en genieten. Dat is de Aero-1000 van Aerocool.

Heb jij ook een Aerocool Aero-1000 Wit?

Ooh la la! La NVidia GTX Baguette!

Bon chassis :D Bonne? B.. merde. Had ik toch maar beter opgelet vroeger op school....

Gewoon een top review :D

[Reactie gewijzigd door Foritain op 30 juni 2015 15:54]

Nvidia GTX 1000 Baguette.

Specs:
Bake at 200C for 10m before use? :D

Just like the old 8800 GTX 'Baguette' :D

[Reactie gewijzigd door Foritain op 30 juni 2015 16:16]

Die 8800GTX heb ik hier meerdere keren in de oven gehad :+ :+ :+ :+
En elke keer werd het er niet beter op :D
Ik had zo twee 9800GX2's die ik om de zoveel tijd moest bakken. Ze zouden momenteel ook weer de oven in moeten willen ze werken. :p
ik heb gehoord dat deze kaart gebruik maakt van de bekende meel/graan chipset
(is het mogelijk om ze te boter koelen)
Ja, zeer zeldzaam. ;) Ruilen voor een GTX980Ti? Trouwens het is een leuke behuizingl; back on-topic. :D
Mooie kast en mooie review :)
Het is inderdaad een mooie kast. Dankjewel! :)
Mooie review en mooie case. Wat ik persoonlijk ook wel een klein minpunt vind is dat je 3 HD bays moet verwijderen voor de grafische kaart. Dat zou in mijn ogen beter kunnen moest je ze afzonderlijk kunnen verwijderen. Op zich is het net voldoende voor mij (1x SSD en 2x HDD in RAID 1) maar houd toch liever altijd de mogelijkheid open om nog een HD bij te steken. Langs de andere kant is het ook wel een pluspunt dat je ze uberhaupt kan verwijderen.

Ik plan eind dit jaar m'n pc te upgraden en moet hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een nieuwe case omdat ik de laatste keer al tegen de limiet aanliep met de lengte van m'n grafische kaart. De kaart die destijds de beste prijs/kwaliteit had in het segment waar ik zocht was te lang voor mijn case. Met deze case zal ik daar niet snel last van hebben. M'n huidige case heeft ook nog oude USB-poorten vooraan waar de kabels dan nog eens slecht in blijven zitten (kunnen er precies niet ver genoeg in).

[Reactie gewijzigd door Largamelion op 14 juli 2015 13:55]

Ja, het is zeker een afweging. Bedankt trouwens voor je compliment. :)

Als je echt een high-end kaart wilt monteren dan moet je vrij snel de HDD Cage verwijderen. Met uitzondering van de Fury-X. :D
Ik heb deze kast ook. Ik vind juist de donkere tint van het venster mooi. Het is een prima kast op de fans na. Heb alle 3 vervangen door Cooltek Silent Fan 120 - Red LED's.
Voor de prijs was/is het zeker een nette case. :D