Kingston DataTraveler 4GB Paars Review

Royal_Noob3 29 april 2009, laatste update op 1 mei 2009, 326 views

Kingston DataTraveler 4GB Paars

Pluspunten

• Kan even tegen water (WC)
  • Mooi
  • Vrij klein
  • Lampje

Minpunten

• Snelheid valt mee

Mooi stickje en vrij stevig. Heeft het nog niet echt zwaar te verduren gehad, alleen een keer in de WC gevallen. (Vraag me niet hoe :X). Hij heeft dat overleeft, 5 seconde in water. Daarom vindt ik hem vrij solide. Ook zat hij in mijn computer, en ik niet oplettend ging er met mijn voet op staan, resultaat: Scheef. Een beetje met de hand rechtgebogen en alles deed het nog gewoon goed. Verder niks mee gebeurd, zit altijd netjes in mijn portemonnee.

Hij voelt licht aan, rond de 18 gram. Leessnelheid is 6 MBps lezen en 3 MBps schrijven. Er is 3.74 gb te gebruiken ivm met cache e.d. Je kan hem gebruiken met Windows Readbyboost. (Het is mogelijk ;). Niet dat je er veel winst door hebt.).

Support is goed! Stickje was na 3 maanden kapot, had hem in schoolcomputer gestopt en maakte gelijk kortsluiting. Was een computer in Technieklokaal en hadden ze aan lopen kloten. Opgestuurd en binnen 4 werkdagen kosteloos een nieuwe :).

Vondt de eerste nogal gammel met het plastic na een tijdje, maar nu niet meer met me nieuwe. Is een nieuwer model :).

Note:
Het is nu verstandiger om misschien 8 gb of nog hoger te kopen. Ik heb deze gekocht toen 4 gb net een beetje begon te minderen (30 euro). Voor 30 euro heb je nu al een 16 gb stickje.

Verder was dit mijn eerste review, dus graag opbouwende kritiek ;).

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 4GB Paars?

Je kan hem gebruken met Windows Readbyboost.
Waarom zou je een stick met deze snelheid gebruiken voor Readyboost. Het moeten dan we erg kleine bestandjes zijn wil je kunnen concurreren met de HDD (met een SSD is het zelfs met kleine bestandjes niet meer lonend).

Je hebt ook sticks op de markt (zijn wel wat duurder) die bijna 30 MBps halen, pas dan lijkt het mij echt zin hebben om die voor Readyboost toe te passen.

Jij geeft aan dat de stick een snelheid heeft van 6 MBps lezen en 3 MBps schrijven. Toevaliig (komt vaker voor gek genoeg) verschijnt er vandaag nog een andere review over de zelfde stick daar wordt gesproken van de volgende snelheden:
De prestaties zijn redelijk, hij haalt zo'n 5,2MB/s bij schrijven en 12,0MB/s bij lezen. Wissen gaat echter nu na zo'n paar honderd cycles een stuk langzamer, met slechts 4,2MB/s.
Jammer genoeg noemen jullie geen van beiden een bron hoe je aan de waarden bent gekomen. Wellicht is het zinvol even een bench te draaien met ATTO, HDtune, o.i.d.

Jammer ook dat niet gelijk je nieuwe stick in deze review meeneemt. Had je ook gelijk de snelheden e.d. kunnen vergelijken, naast de bouwkwaliteit. Wel netjes overigens dat ze een stick vervangen welke door een externe oorzaak om zeep wordt geholpen, hoewel ik me afvraag wat ze met die pc gedaan zouden moeten hebben zodat je stick opgeblazen wordt. Ze hebben toch geen stroomkanaaltjes op het bord omgelegd of zo?

Nou succes met je nieuwe stick en bedankt voor je review.

/edit typo

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 30 april 2009 01:42]

Dat dopje wordt na verloop van tijd inderdaad wel lurp.
maar goed ik had ook een kapot stickje en na een week had ik inderdaad ook een nieuw model (1Gb opsturen en 4 Gb terugkrijgen :) )
Tikfoutje:

" Je kan hem gebruken met Windows Readbyboost. "

Gebruiken. ;)
Graag gedaan ;). Maar ik zou niet weten wat ze gedaan hebben. Een andere Kingston van iemand crashte ook, maar die van de Aldi niet. Dus zal wel degelijk met Kingston te maken hebben gehad. (Ben ik net achter gekomen).

Heb van mijn oude nog geen benchmark resultaten e.d. maar zal proberen ze van me nieuwe nog te maken ;)