EnGenius EAP1750H Review

_matt_ 28 juni 2015, laatste update op 4 januari 2016, 425 views

EnGenius EAP1750H

Strakke vormgeving en makkelijke montage dankzij de meegeleverde hardware. Voor betonnen plafonds zelf voor pluggen zorgen (6mm boorgat). De veranderingen in de instellingen worden verzameld in de Changes tab. Door hierop te klikken en apply te drukken worden alle veranderingen in 1 keer meegenomen. Foto's en specs: http://www.engeniustech.com/products/indoor-access-points-client-bridges/ceiling-wall-mount/eap1750h.html

Pluspunten

• Prosumer materiaal en performance
  • Veel beheersmogelijkheden (meerdere SSID,LED aan of uit, guest mogelijkheden, etc)
  • POE en IPV6 geschikt
  • Na een half jaar gebruik kan ik zeggen dat deze AP superstabiel is en nog geen moment heeft gefaald

Minpunten

• Apply via changes tab niet duidelijk aangegeven, duurde even voor ik die gevonden had.
  • Meegeleverde CAT5E kabel te kort om makkelijk mee te werken voor het instellen.

Beheerbaarheid Score: 5

Heb jij ook een EnGenius EAP1750H?

Weet je of meerdere van deze access points gekoppeld kunnen worden zodat je maar 1 keer hoeft te configureren?
Goede vraag, ik weet het niet. Misschien staat er wat in de bijgeleverde software.
@Ge Brander, in de software staat een mogelijkheid om de lijst weer te geven van AP's. 1 van de opties is om een user default te laden naast de factory default.
Ook locatie en users kunnen worden weergegeven. Omdat ik er maar 1 heb ga ik er toch vanuit dat je vraag wel mogelijk is.