WeLoop Tommy Zwart Review

SnoVVdog 21 juni 2015, laatste update op 21 juni 2015, 193 views

WeLoop Tommy Zwart

Software buggy, maar prima value for money verder.

Pluspunten

• Stevig
  • Value for money
  • Batterijleven

Minpunten

• Connectie niet super ( onresponsief bij het transferren van data, en spotify bedieneing)
  • Reset settings bij lege batterij
  • Software ( verschillende issues op beide Iphone en Android)

Een korte review over de Weloop Tommy:

Ik gebruik het horloge 24/7 en ook bij een fysieke baan en op een paar krasjes op het scherm gebeurt er niks als je tegen dingen aanstoot, prima waterdicht, en opladen slechts 1x per week ondanks veel push messages/getril. Wel wat minpuntjes:

- Push messages bij whatsapp zijn bagger ( onleesbaar) na het 1e ongelezen bericht, maar dit ligt meer aan de manier waarop Android zijn messages pusht. Bij Iphone werkt dit wel goed. Elk bericht komt door.
- Soms niet responsief voor het bedienen van Spotify, moet soms wel 4x op de knop drukken voor hij naar het volgende liedje gaat ( op Android). Bij Iphone werkt deze functie niet.
- Vaak problemen met het overkopieren van de stappenteller naar de phone, moet vaak meer dan 4x proberen ( Android)
- Vaak problemen met het overzetten van een watchface ( Android)
- Horloge reset de settings ( en getelde stappen) wanneer batterij leeg raakt :(.

Je krijgt waar je voor betaalt, het kan allemaal wat beter, zeker aan de software kant, maar voor het geld en vergeleken met een Pebble is hij prima.
ps. ik zit op 3.17, en ben bang om up te daten naar 3.18, omdat bij 3.15>3.16 er al wat functionaliteit kapot ging meen ik mij te herinneren ( de music bediening). En heb nu zo iets van ''don't fix what isn't broken'' ( of iig. bruikbaar is).

Het horloge zelf is best solide. Het bandje is niet super comfortabel, maar comfortabel genoeg en zeker stevig, ben met mountainbiken gevallen oa. op mijn pols en de horloge werd bijna van mijn hand getrokken, maar hij bleef intact ( ondanks dat er veel kracht op stond, had alleen een licht schaafwondje er aan overgehouden). Op de foto's zie je wat krasjes zitten, maar ik heb regelmatig tegen harde dingen ( rolcontainers ed.) aangestoten met dit horloge. Het scherm is aardig krasbestendig als je er niet meer loopt te smijten en tegen dingen aan te stoten dagelijks.

Stappenteller werkt goed, is verbazingwekkend accuraat. Ziet ook prima het verschil tussen grote stappen ( hardlopen) en kleine stapjes ( zoals op werk de hele tijd rondlopen in een magazijn of wandelen).

Backlight vind ik wel mooi, heeft een blauwe gloed, en het scherm is goed leesbaar. Prima in het donker en in de zon.

''Search my phone'' ook talloze keren handig gebleken.

Heb jij ook een WeLoop Tommy Zwart?