Samsung 850 EVO 250GB Review

natihorny 19 juni 2015, laatste update op 14 juli 2015, 1.002 views

Samsung 850 EVO 250GB

Schitterende SSD van Samsung dat je USB's aan volledige snelheid laat werken als je Samsung Turbo Boost aanzet! Zeker een aanrader, prijs kwaliteit is top!

Pluspunten

• Heel snel
  • Nog sneller met turbo boost
  • Mooi design
  • Robuust

Minpunten

• geen

Als je een trage pc hebt en nog geen SSD, dan is Samsung EVO de herhaaldelijke aanrader. Snel en relatief goedkoop, maar bovendien de turbo functie die je kan kiezen van Samsung, laat vooral USB's of externe harde schijven aan hun volledige snelheid draaien, het is ongelofelijk hoe aangenaam het is om eindelijk eens de beloofde snelheid van mijn usb drives of externe harde schijven te ervaren. Het design is mooi, en verder valt er niet al te veel te zeggen, de schrijf en lees snelheden zijn 1 van de beste op de markt.

Heb jij ook een Samsung 850 EVO 250GB?

Meer advertenties

"laat vooral USB's of externe harde schijven aan hun volledige snelheid draaien"

Deze opmerking vat ik niet helemaal. Op wat voor een manier heeft een interne ssd invloed op de snelheid van externe schijven. Ik heb er met met mijn evo 850 500gb niet echt wat van gemerkt behalve natuurlijk wel dat de snelheid van booten etc echt veel beter werd.
Je kan het eens testen door turbo modus van EVO af te zetten, een usb te gebruiken en bv. 1gb film over te zetten naar je USB en de snelheid waarop dat gebeurt in het oog houden. fluctueert normaal heel de tijd en zit niet aan zijn hoogste snelheid te draaien... als je dan Turbo modus aanzet, met samsung magician software en dan de test opnieuw doet, zal je zien dat de snelheid waarop die het bestand overzet aan de constante maximum van je usb zal zitten ipv te fluctueren met bv. 14mb - 24mb - 30mb - 21 mb - ...
Dat doet mijn systeem sowieso al hoor, en daar heb ik niet eens extra software voor draaien of wat dan ook. Kopieren naar USB fluctueert hier bijna nooit, tenzij je heel veel kleine files hebt (maar zelfs dat valt op een SSD gigantisch mee).