Specificaties 5,5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Ecoo Aurora e04 Blauw Review

r30nl 18 juni 2015, 185 views

Ecoo Aurora e04 Blauw

Verassend goed toestel met prima prestaties voor minder dan 200 dollar.

Pluspunten

• Prima prestaties
  • Goede bouwkwaliteit
  • Erg licht voor een 5,5" phone

Minpunten

• Vingerafdruklezer hapert wanneer het toestel wordt opgeladen

Mijn exemplaar is een Plus versie van de Ecoo Aurora e04. Het verschil tussen de e04 en de e04 plus zit hem in een extra GB ram wat het totaal op 3GB ram brengt. De interne storage is 16GB, zo'n 12 GB is vrij te gebruiken. Het toestel geeft de optie naast een sim kaart een tweede sim te plaatsen of een micro SD kaart om het geheugen verder uit te breiden.
De fabrikant is zo vriendelijk geweest niet alleen een losse screenprotector mee te leveren maar ook al een protector op het scherm aan te brenge in de fabriek. Verder bevat de doos het onvermijdelijke laadblokje en de USB kabel. Geen headset. Wel een eenvoudige flipcover.

Het toestel voelt goed aan ind e hand, ondanks het redelijk forse formaat van een 5,5 inch scherm. Het toestel voelt voor zijn afmetingen ook zeker niet zwaar en het afgeronde Gorilla Glass 3 geeft het geheel een afgewerkt uiterlijk.

Android 5.0 is voorgeinstalleerd en verder niets. Geen bloatware of skins. Met 8 cores heeft de e04 met de dagelijkse taken geen enkele moeite. Ook spelletjes starten vlot op en draaien soepel zonder dat ik het toestel warm voelde worden.

De vingerafdruklezer werkt goed, bijna elke poging te ontgrendelen lukt. Maar om onverklaarbare reden merk ik dat het moeizaam gaat zodra ik het toestel oplaad of verbind met een laptop. Het verband begrijp ik niet, ik constateer alleen dat het weer soepel werkt zodra ik het toestel ontkoppel.

De batterij gaat zonder problemen een volle dag mee. En dat is maar goed ook want een uur aan de USB lader in mijn auto voegt maar een magere 10% vermogen toe aan de batterij. Bij het afspelen van muziek zelfs minder. Aan netstroom duurt het opladen een uur of twee, wat ik acceptabel vind.

De GPS werkt buiten uitstekend. Na gemiddeld 10 seconden heb ik een fix. Diverse blogs melden problemen met het verkrijgen van een fix. Misschien heeft de komst van Android 5.0 dit opgelost, misschien een aanpassing in de plus versie, maar ik ondervind geen problemen, ook niet in de stad of onder bomen.

De e04 beschikt over een ruim assortiment aan 2G/3G/4G LTE frequenties. Met mijn provider (T-Mobile) heb ik vrijwel overal 4G als ik door het land rijdt. Het wifi signaal is uitstekend te noemen. Een huizenblok verwijderd van mijn woning heb ik nog genoeg signaal waar mijn Samsung het allang verloren was.

Als frontcamera heeft het toestel een 8MP camera, aan de achterzijde bevind zich een 15MP exemplaar. De fabrikant heb ik niet kunnen achterhalen maar er kunnen degelijke foto's gemaakt worden met veel details. De flits komt uit een dubbele led.

Het scherm is een Full HD exemplaar. Erg scherp en rustig. De kleuren zijn helder en verzadigd. In daglicht hoef ik de helderheid niet boven de 50% te zetten om goed te kunnen lezen. In het donker vind ik de donkerste stand nog wat fel. Had best minder gemogen.

Mijn conclusie, een prima product van een fabrikant waar we vast meer van gaan horen.

Heb jij ook een Ecoo Aurora e04 Blauw?

Je geeft heel stellig aan dat het toestel is voorzien van Gorilla Glass 3. hoe zeker ben je hiervan?
Ik kon het niet vinden in de product specificaties toen ik het toestel wilde aanschaffen dus heb ik een aantal (video) reviews doorgenomen en in een aantal werd gemeld dat het om dit type glas zou gaan. Het glas werd nogal uitgebreid besproken vanwege dat 2,5D glas wat gewoon neerkomt op rondgeslepen randen. Omdat de bekende reviewers vaak testexemplaren en extra informatie ontvangen van fabrikanten ging ik er vanuit dat deze informatie juist was.

Edit: Het toestel komt compleet met screenprotector. Een 9H screenprotector is tegen geringe kosten verkrijgbaar. Ik gebruik het toestel nu een half jaar en heb geen krasje, gorilla glas of geen gorilla glass. Een aantal valpartijen heeft het glas overleefd al is dat misschien een kwestie van geluk.

[Reactie gewijzigd door r30nl op 28 december 2015 21:45]

Dank voor je reactie!
Ik heb het toestel besteld, we gaan het zien.
Er zijn 2 versies, met de mediatek 6752 en de 6753.

De betere is die met de 6752 (sneller en betere grafische prestaties).