Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Dell Vostro 3546-8475 Review

job89 11 juni 2015, laatste update op 11 juni 2015, 737 views

Dell Vostro 3546-8475

Voor een prijs van 369 euro kun je natuurlijk geen laptop verwachten. Maar je doet geen heel verkeerde aankoop met deze Dell Vostro.

Pluspunten

• Mat scherm
  • DVD-drive
  • Windows 7/8.1 Pro

Minpunten

• 1x USB 3.0
  • Geen HDMI of DisplayPort

Ik heb zitten twijfelen tussen de Inspiron 15 (3542) van 349 euro bij Dell en deze en uiteindelijk toch voor de vostro gegaan. Aangezien deze net iets lichter is, een mat scherm heeft en net iets robuuster schijnt te zijn.

Robuustheid:
De laptop voelt redelijk robuust aan. Aan de kant van de DVD-drive zit wat flex in de behuizing. Verder had de kant van het scherm wat mij betreft iets steviger uitgevoerd mogen worden. Je ziet al redelijk snel verkleuringen in het scherm als je op de achterkant drukt.

Afmetingen:
Ondanks zijn DVD-drive is de laptop nog redelijk dun. Echter vind ik de laptop voor een 15,6" model wel redelijk lang en breed.

Scherm:
In deze prijsklasse kun je geen full-hd IPS scherm verwachten en dat zit er dus ook niet in. Gelukkig heeft de laptop wel een mat scherm met nog redelijke horizontale kijkhoeken. Verticaal verschiet het scherm redelijk snel van kleur. Ook heeft het scherm last van backlight bleeding. Verder kunnen de scharnieren van het scherm maar een hoek van 125 graden maken.

Ventilator:
De ventilator is hoorbaar, maar niet heel storend aanwezig.

Toetsenbord en muis:
Het toetsenbord is uitgevoerd met numpad, hierdoor zijn alle toetsen naar mijn smaak wat aan de kleine kant. Verder heb je te maken met een echt laptop toetsenbord waarvan de toetsen niet heel diep ingedrukt kunnen worden. Hierdoor is de toetsaanslag niet heel fijn.
Het touchpad heeft een afmeting van 10,5 bij 6 cm en heeft geen fysieke knoppen. Het hele touchpad beweegt subtiel zodra je er op klikt en voelt opzich wel prima aan.

Software:
De laptop wordt standaard geleverd met Windows 7 pro en er zit een DVD bij voor 8.1 pro. Er zijn standaard niet heel veel programmas voor geinstalleerd behalve CYBERLINK , Office proefpakket, Skype, Adobe en natuurlijk verschijdene Dell programma's.

Poorten:
De laptop bevat helaas geen DisplayPort of HDMI enkel VGA. Verder bevat de laptop 3 usb poorten, 2 links (1x usb 3.0) en 1 rechts. Ook zit er nog een audio jack, gigabit netwerk poort (Realtek) en sd-kaart lezer (de sd-kaart gaat er voor de helft in) op.

Wifi:
De laptop bevat een Dell Wireless 1705 802.11b/g/n kaartje die alleen ondersteuning heeft voor 2.4GHz

Hardeschijf:
De hardeschijf in de door mij aangekochte laptop is een ST500LT012 van Seagate. Dit is zeker geen snelle hardeschijf. Het zou mooi geweest zijn als ze er op zijn minst een hybride hardeschijf in hadden gezet.

Heb jij ook een Dell Vostro 3546-8475?

Goed om te zien de Dell de Vostro series weer nieuw leven in heeft geblazen, in 2013 zijn ze namelijk (tijdelijk) gestopt met alle Vostro modellen. Heb zelf jarenlang een Vostro laptop gehad, die doet het nog steeds prima :). De Vostro's zaten altijd tussen de consumenten laptops (Inspiron) en de zakelijke versies (Latitude) in. Heb het nieuwsbericht van april blijkbaar gemist, nieuws: Dell kondigt Vostro-laptops met Intel Broadwell-chips aan

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 11 juni 2015 20:33]

Toch heb ik het idee dat de nieuwe Vostro lijn wel anders is dan de oude, die had namelijk wel een iets luxere en degelijkere uitstraling.