Xtreamer SideWinder4 8GB Review

cassanov99 8 juni 2015, laatste update op 15 juni 2015, 425 views

Xtreamer SideWinder4 8GB

Prima bouw kwaliteit, ik had toevallig een maandag ochtend product, maar andere twee tot op heden nog werkend.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk kodi te updaten
  • Goedkoop
  • Cec ondersteuning

Minpunten

• 1 keer een maandag ochtend product mee gemaakt
  • 720p rooted, via kodi maintenance tool te herstellen

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb alle sidewinders in beheer gehad en ze waren na versie 1 niet allemaal beter, echter vindt ik dat van deze wel, mede doordat je er Kodi op kan draaien.

De standaard Android apps gebruik ik niet, daar heb je echt helemaal niets aan.

Ik laat kodi middels een app gelijk bij het booten van Android starten, dus eigenlijk helemaal niets met Android te maken.

Ook een geweldige toepassing is het aan en uit doen.
Voorbeeld: je drukt je tv uit met de afstandsbediening en de xtreamer sluit ook af door middel van cec ondersteuning. Vervolgens druk je op de aan/uit knop van de xtreamer en je tv gaat gelijk aan en laat het beeld zien waar je gebleven was, dus geen opstarttijd meer.

Ook kun jij je xtreamer starten door een wake up LAN vanaf je Android app.

Cec ondersteuning in Android en Kodi, hier door is bijgeleverde remote overbodig, deze werkt overigens ook niet zo lekker voor deze toepassing. Tevens heb je zat kodi apps.

Kodi hoef ik niet veel over te vertellen, behalve dat de interface lekker draait met veel Glam and Glitters, geen haperingen dus zoals met de raspberry 1.

Updaten van kodi is simpel, gewoon nieuwe apk downloaden met de webbrowser van android en installeren, vervolgens blijven ook gewoon al je instellingen behouden.

De prijs is 59 euro momenteel, dat is exclusief invoerkosten.

720p rooted image, helaas gebruikt kodi dat als resolutie is wel aan te passen, daar het software matig is.

Xtreamer interface kun je gewoon op full hd instellen.

Via kodi app maintenance tool ga je naar: System tweaks > create/edit Advanced settings > Edit Settings > Other Interface settings > zet de parameter "fullscreen" op waarde "true"

Even kodi afsluiten en xtreamer herstarten (met een App)

Als nu de info van de films bekijkt dan is ie gewoon 1920x1040. Zie bijlage.

Wi-Fi gebruik ik niet, gewoon bekabeld werken is het beste.

Zijn er vragen stel ze dan gerust.

Heb jij ook een Xtreamer SideWinder4 8GB?