HTC One mini 2 Grijs Review

suarez 30 mei 2015, 672 views

HTC One mini 2 Grijs

al met al is dit een mooie. vlotte telefoon

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • telefoon ziet er heel mooi uit
  • werkt vlot
  • meegeleverde HTC- headphones zijn echt heel goed
  • boomsound speakers
  • scherp en helder scherm
  • micro-sd slot en sim slot aan de zijkanten

Minpunten

• nutteloze meegeleverde apps ( zijn wel te verbergen )
  • headphone jack had ik liever aan de onderkant van de telefoon
  • grote bezels

Ik was op zoek naar een nieuwe telefoon nadat mijn Iphone 5 ontvreemd is.
Een iPhone was geen optie en ik wilde een mooie vlotte telefoon met een mooi, vlot en goed besturingssysteem. opties waren de one M8, one m8 mini, s4 of s5.

uiteindelijk had ik een voorkeur aan de m8 voor het design. het besturingssysteem en de performance. dit was alleen ook meteen de duurste van de 4. voor 150 euro goedkoper had je wel iets minder. maar de belangrijkste redenen om de m8 te kopen waren ook inbegrepen in de mini versie, die niet echt mini is met 4.5 inch tegen 5.0 inch. voor mij is 4.5 inch genoeg en zeker niet klein maar ook niet te groot.

Het design is voor mooi en robuust. de brushed aluminium versie is echt een aanrader.

de accuduur is kleiner dan bij de m8 maar de mini heeft ook een kleiner scherm en een 720p scherm in plaats van een 1080p scherm. wat voor mij geen probleem is omdat de beeldkwaliteit gewoon echt goed is. dit betekent wel dat het minder stroom gebruikt en de mini heeft dus gewoon echt een goede accuduur. ik heb nog nooit het idee gehad dat ik de dag niet zou halen ermee.

voordeel vind ik dat er een micro sd slot aanwezig is. ik heb er meteen een 16gb kaartje bij gekocht voor muziek. ik vind het fijn dat het aan de zijkanten zit zodat je geen losse achterkant hebt. aan de linker bovenkant zit je simkaart slot en aan de rechter bovenkant de micro sdkaart slot.

de camera's zijn niet geweldig en ik hoor veel kritiek over de camera's van de htc one lijn.
persoonlijk maakt het mij niets uit omdat ik de camera nauwelijks gebruik. als je echt iemand bent die een goede camera in zijn of haar telefoon wilt zou ik toch naar een ander merk gaan.

Het scherm is 720p. dit is echt genoeg. ook omdat het scherm maar 4.5 inch is maar toch een ppi heeft van 326.

Sense is strak en mooi. ik zou een htc aanraden aan mensen die iets anders dan een iphone willen maar toch een strak en goed besturingssysteem willen. samsung daarentegen zit boordevol onnodige functies en dit maakt de telefoon langzamer.

De boomsound speakers van htc zijn verreweg de beste speakers die in een telefoon te vinden zijn. ook de oordopjes die meegeleverd zijn, zijn echt goed. vooral de software achter de muziek zorgt ervoor dat het geluid nog beter klinkt.

al met al werkt de telefoon gewoon erg vlot en ben ik erg tevreden over alle punten die ik zocht in een telefoon. ik heb de telefoon gekocht bij de mediamarkt met een cashback actie van htc van 50 euro.

Heb jij ook een HTC One mini 2 Grijs?

Reviews door de redactie