Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart Review

Evanescent 28 mei 2015, 304 views

Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart

Ik heb de muis sinds oktober 2013 (2x), maar de bouwkwaliteit valt tegen. Vooral het scrollen gaat steeds slechter. Hij springt bij mij vaak een tikje tegen de scrolrichting in, waardoor ik dus 3 stappen moet scrollen om 1 stap verder te komen. Dat is erg irritant, tijdens dagelijks werk.

Pluspunten

• Ligt erg prettig in de hand, juiste hoogte en lengte, rubber aan de zijkanten.
  • Geen lag in de verbinding. Heeft ook geen time-out, zoals bij Logitech-muizen.
  • Niet lelijk :-)
  • Klikdruk van de muisknoppen is perfect; niet te licht, niet te zwaar.

Minpunten

• Bouwkwaliteit scrolwiel laat sterk te wensen over
  • Afwerking net niet perfect, maar niet storend

Mijn 2e muis (bij m'n desktop) heeft ook nog eens dat hij af-en-toe de verbinding even kwijt is. Deze lijkt dan gereset te worden. De muis bij m'n laptop heeft wel een stabiele verbinding, maar daar is de afstand tot de ontvanger niet meer dan 20 cm, hij zit rechts in mijn laptop, praktisch naast de muis. Bij m'n desktop zal het zo'n 70cm zijn.

Heb jij ook een Rapoo 7100P Wireless Optical Mouse Zwart?