Specificaties Gamepad voor de Android - Bekijk alle specificaties

Speedlink MYON Mobile Gamepad Zwart Review

Bear312 16 mei 2015, laatste update op 15 juni 2015, 298 views

Speedlink MYON Mobile Gamepad Zwart

Prima controller om Emulators mee te spelen en games die ervoor gemaakt zijn zoals Modern combat of asphalt

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit.
  • Lange accuduur.
  • stevig sluiting mecahnisme waar je de telefoon opzet
  • Makkelijk mee te verbinden

Minpunten

• Joyspads voelen niet perfect aan
  • Joypads kunnen niet ingedrukt worden
  • Werkt niet op de Asus ME572C met android 4.4

Update 15 Juni 2015: De Asus ME572C kan gewoon verbinden sinds lollipop update

Design

het design van de controller is opzich goed gedaan. De knoppen voelen goed aan behalve de joysticks. Het zijn geen echte joysticks maar eigenlijk een soort joypads zoals op een 3ds alleen dan slechter.

Het sluitingstuk waar je device opgaat zit stevig, je kunt er gewoon mee rondschudden maar de device zal er niet uitvallen. Er kunnen devices in van max 8 cm, Ik heb het kunnen testen met een One Plus One en een HTC One. Beiden bleven goed zitten maar je moet wel opletten waar je volume buttons zitten.

De L2 en R2 buttons zijn lekker in te duwen omdat het echt triggers zijn inplaats van knoppen. Daarentegen zijn de L1 en R1 wel weer knoppen wat minder fijn is maar begrijpelijk ivm het design

Connectiviteit

De controller heeft een normale android aansluiting voor het opladen. Je kunt de controller op android apparaten, IOS apparaten en windows apparaten zoals een computer of een device aansluiten.

De controller kan alleen verbonden worden met apparaten dat bluetooth 3.0 of 4.0 hebben. Helaas kon mijn Experia P niet verbonden worden ivm Bluetooth 2.0 want die grote is perfect voor de controller.

Ik heb geprobeerd de controller te verbinden met de Ipad Air 2 maar kon er geen spellen mee spelen, Waarschijnlijk iets van mijn kant fout gedaan want andere mensen konden het wel.

Helaas werkte de controller niet met de Asus Me572C, Maar er wordt gezecht dat met de nieuwe update Lollipop 5.0 dit probleem opgelost zou worden.

Al met al vond ik de controller fijn om kleine spelletjes mee te spelen zoals Vector of Voxel rush 3d. verder heb ik het getest met Modern Combat 5 waar ik enige problemen had. Ik kon bijvoorbeeld niet aimen en lopen tegelijk.Met geometry Dash werkte het ook perfect.
Asphalt 8 had ik enige problemen met de menu's maar dat kwam omdat die niet volledig optimized was voor een controller. Hetzelfde gelde voor Modern Combat 5.

Heb jij ook een Speedlink MYON Mobile Gamepad Zwart?