Bluesound Node Zwart Review

Fritsvl 16 mei 2015, laatste update op 9 september 2015, 565 views

Bluesound Node Zwart

Hij mag er dan niet uitzien en wat goedkoop ogen maar deze speler doet zijn werk goed. Vanaf een domme hardeschijf die in mijn netwerk hangt werkt razend snel. Software technisch zouden er nog wat dingen verbeterd mogen worden en het indexeren van je bibliotheek kan beter.

Pluspunten

• Snel
  • Hoge geluidskwaliteit kwaliteit
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Lelijk
  • Vrij duur

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik ben inmiddels 2 weken in bezit van de Bluesound Node en ik moet zeggen dat ik in eerst instantie prettig verrast was. De streamer werkt razend snel en het aanmelden van een schijf was verschrikkelijk makkelijk. Verder kan je het design bekritiseren maar als je het niet mooi vind kan je hem gewoon uit het zicht zetten (probleem opgelost)! Mijn volledige bibliotheek was nog in MP3 en soms was Losseles. Inmiddels ben ik na uren downloaden en cd's rippen bij de D aangekomen. Dit komt voornamelijk omdat het indexeren van je bibliotheek niet heeeel soepel werkt. Wat ik bijvoorbeeld mis is een simpele functie waarmee ik in de bluesound app de metadata kan aanpassen. Nu moet je dit zelf doen via een los programma en dit kost veel tijd! Hetgeen waar de meeste tijd in zit is de afbeeldingen in juiste formaten downloaden (je kan namelijk niks groter dan 600kb inlezen) en het aanpassen van bestandsnamen van album arts. Je zal dus wat geduld moeten hebben als je je metadata niet op orde hebt. Maar verder moet ik zeggen dat ik echt geniet van het streamen! Het is heerlijk om wat voor bestand dan ook met het grootste gemak zonder haperen, wachten of wat dan ook te kunnen streamen. Verder is de DAC die aanboord is best redelijk maar merk ik dat mijn eigen DAC toch echt beter presteert. Zeker met mijn CM8S2 merk ik dat de DAC wat tekort komt. Als Bluesound nog wat aanpassingen maakt om het gebruikersgemak bij inlezen van bestanden te verbeteren zou dit product zijn geld ruimschoots waard zijn! Voor nu zou je kunnen zeggen dat hij wat te duur is. Maar dat zal voor mij de pret niet drukken. Ik stream in top kwaliteit zonder enkele problemen, HEERLIJK!

Heb jij ook een Bluesound Node Zwart?

Dank voor je review! Kan je me vertellen welke DAC jehebt? Ik hoop eigenlijk dat de Node gelijkwaardig presteerd als mijn huidige Arcam rDAC.
Ik gebruikte de interne dac van mijn Marantz. Ik heb wel heel toevallig 2 weken terug geluisterd naar een Arcam A39 in combi met de Bluesound Node, dit klonk wat schel. Toen we er de rDAC er tussen prikten was dit weg!!! Echt wat een fenomenale DAC is dat. Het klonk veel opener en minder mechanisch. Dus om je vraag te beantwoorden: "Jouw DAC zal er voor zorgen dat de Node super uit de verf komt" ;)
Snelle reactie, leuk!
Was dat de rDAC of het huidige model, de irDAC? Ik heb de rDAC 2e hands gekocht van iemand die was geupgrade naar de irDAC omdat hij die nog beter vond klinken, heeft ook betere specs. Hij is ook duurder overigens.
Dan zal dat toch de irDAC zijn geweest, denk toch dat het redelijk goed referentie materiaal is! :)