Belkin Bluetooth Music Receiver Review

Koen__ 11 mei 2015, 223 views

Belkin Bluetooth Music Receiver

Niet zo bijzonder. Slechte geluidskwaliteit, zelfs vanaf iPhone en apparaat blijft niet goed liggen.

Pluspunten

• Klein formaat
  • "Verdekt" opstelbaar door kleur en formaat

Minpunten

• Slechte geluidskwaliteit
  • Gewicht (te licht, "hangt" aan kabel)
  • Prijs/kwaliteit-verhouding

Ik heb dit apparaat nu een jaar. Het ligt naast mijn TV, vlak bij mijn receiver. Vanaf de bank, die ongeveer vier meter verderop staat, is het bereik tijdens het koppelen uitstekend.

Het afspelen bevalt me helaas allerminst.

Allereerst is het signaal traag, loopt na verloop van tijd zeker tien seconden achter op de telefoon. Dat merk je vooral bij het pauzeren of doorskippen naar een ander nummer. Op de telefoon klik je door, en het geluid loopt dan nog heel wat tijd door. Dat is irritant.

Daarnaast is de geluidskwaliteit waardeloos. Er lijkt een soort van hele korte vertraging in te zitten, alsof de muziek met 0.9x snelheid wordt afgespeeld. Moeilijk te beschrijven, maar het heet ook wel het "badkamereffect". Vreemde soort galm en bokkerigheid in het geluid, het gaat alles behalve vloeiend.

Ik ben er 100% zeker van dat het niet aan mijn iPhone (6) ligt, want ik heb meerdere apparaten die via Bluetooth geluid kunnen afspelen en daar werkt het wel.

Heb jij ook een Belkin Bluetooth Music Receiver?