Asus Transformer Book T300CHI-FL042H Review

ThewisboneTestpanel 11 mei 2015, laatste update op 20 mei 2015, 737 views

Asus Transformer Book T300CHI-FL042H (Testpanel)

Een prima en snel laptopje/tablet met een top scherm!

Pluspunten

• Mooi goed scherm (Full HD)
  • Stevige behuizing
  • Goed toetsenbord
  • Gratis 1000GB online opslag
  • Snel

Minpunten

• Weinig aansluitingen
  • Geluid is zacht
  • Scherm kan niet ver naar achter leunen
  • Moeilijk om kleine dingen aan te raken via touchscreen

Tweakers zocht via het forum een aantal testers voor de Asus T300 en de Asus T100. Hier heb ik me voor aangemeld en binnen een week kreeg ik een e-mail dat ik uitgekozen was.

De laptop kwam binnen in een nette doos. In de doos zaten de volgende producten:

De Asus T300 Laptop
Een Touch-pen
Oplader
Mini USB kabel naar USB 2.0
USB oplaad kabel voor toetsenbord
Schoonmaak doekjes

Over de laptop:

De laptop beschikt over een Full HD scherm wat er erg mooi uitziet. Daarbij heeft de laptop een SSD van 120GB waardoor hij erg snel opstart en afsluit. De accu gaat bij normaal gebruik 5 tot 7 uren mee.

Mocht je aan 120GB niet genoeg hebben voor opslag dan kun je je aanmelden bij Asus en ontvang je 1000GB aan online opslag.

De aansluitingen:

Micro HDMI (Type D)
1 Jack (voor koptelefoon)
1 USB poort
1 SD kaart lezer

Specificaties:

Ondervindingen:

Het toetsenbord werkt erg prettig en is verbonden via bluetooth zowel als het scherm op het docking station zit als los. Met het touchscreen had ik wel wat problemen. Ik tikte vaak de verkeerde dingen aan, maar deze mening zal per persoon verschillen. Het touchpad heeft 2 onzichtbare knoppen voor de linker en rechter muisknop wat best wel lekker werkt.

Wat ik erg onhandig aan de laptop vind is hoe je de laptop moet openen. Er zit geen sluiting op of iets wat je makkelijk vast kan pakken, dus moet je je vingers er helemaal tussen plaatsen om hem goed te kunnen openen. Daarbij moet je het toetsenbord apart opladen, dit is ook wat onhandig. Wel is de laptop erg licht en je voelt hem niet tot amper in je laptop tas. Wat weer wel erg handig is dat het docking station magnetisch is waar door je de touch-pen niet zo snel verliest

Hier heb ik een foto van de accu duur van het toetsenbord jammer genoeg staat er niet bij hoeveel uur je er mee kan doen. maar ik heb hem in de 2 weken dat ik deze laptop had nog niet leeg gehad.

Zoals ik al had gezegd kan je 1000GB online opslag krijgen van Asus.
Dus mocht je niet genoeg hebben aan de 120GB van de laptop, meld je aan!

Hier zie je hoeveel ruimte je nog vrij hebt (fabrieks installatie) dus met Asus programma's.

Foto van het scherm als tablet met het toetsenbord er naast.

Zou jij deze laptop zelf kopen?

Nee, Hij is mij te klein en met het touchscreen kan ik totaal niet overweg. Daarbij is de laptop enkel goed voor tekstverwerking/browsen en filmpjes kijken.

Slot:

Ik hoop jullie voldoende te hebben ge´nformeerd over deze laptop. Mochten jullie verder nog vragen hebben dan kan dat hier onder.

Bedankt voor het lezen.

- TheWisbone

Heb jij ook een Asus Transformer Book T300CHI-FL042H?

Haha, ja sorry had meer foto's zelf gemaakt maar kreeg ze er met geen mogelijkheid er in.
uploaden afbeelding op http://imgur.com/ en dan BBCode (message boards & forums) kopiŰren en in je review plakken :)
Bedankt, heb nu mijn foto's kunnen plaatsen. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal even scherm geworden en heb ik niet alles kunnen plaatsen.