Asus Transformer Book T300CHI-FL042H Review

parsnepTestpanel 14 mei 2015, laatste update op 18 juni 2015, 976 views

Asus Transformer Book T300CHI-FL042H (Testpanel)

De Asus Transformer Book T300 CHI is een Grote tablet maar ook een kleine laptop met een goed design, de hardware van een gewone laptop en geschikt voor dagelijkse werkzaam heden.

Pluspunten

• Luxe Design
  • Robuust/Stevig
  • Goed mechanisme om het scherm op het toetsen bord te zetten
  • Snel genoeg voor doeleinden
  • Afwerking van de Transformer Book
  • Goed beeldscherm
  • Stil

Minpunten

• Gewicht als tablet
  • Touchpad veert
  • Openmaken laptop modus
  • Weinig Opslag
  • Buiten met zon nog net te lezen
  • warmte links van tablet
  • De prijs

Dit is mijn eerste review, via het Tweakers forum heb ik de Asus T300 CHI te weten te bemachtigen om te testen voor 2 weken ik ben dan ook meteen aan de slag gegaan met het uitgebreid testen van de Grote tablet/Kleine laptop.

De transformer book word geleverd in een mooie verpakking die er luxe uit zie het is geen goedkoop aanvoelende doos, hij voelt een beetje grof aan en is vrij stevig Asus heeft zeker veel aandacht geschonken aan het ontwerpen van een verpakking waar bij de uitpak ervaring zeker een plezier is.

Als je de doos opent zie je meteen de bovenkant transformer book zelf.

Na de transformer book uit de doos te hebben gehaald vind je een dubbele bodem met daar onder alle kabels en boekje in vakken gelegd.

Een Touch screen pen van Asus
Het is leuk even met zo een pen wat mee te spelen en wat mee te tekenen, het heeft wat meer de ervaring dat je een pen in je hand hebt alleen dan een pen die glijd over het scherm waar een echte pen op papier nog enigszins grip heeft, ik zie mezelf deze echter niet echt vaak gebruiken omdat ik de dingen waar hij handig voor is zoals bijvoorbeeld snelle memo’s maken en tekenen niet echt vaak doe.

Micro USB naar micro USB voor het toetsenbord
Deze kabel vind ik persoonlijk een beetje onhandig omdat als je deze wil aansluiten, je de ene micro USB rechts van de tablet in de micro USB poort moet doen en de micro USB links moet aansluiten van het toetsen bord dat is nog al onhandig de kabel is wel lang genoeg om aan te sluiten.

Micro USB naar FULL USB
voor snelheden zie het hoofdstuk storage.

Oplader van de tablet
het is een fijne oplader waar ik geen problemen in zie, hij laadt prima op en de kabel is lang genoeg.

Een aantal boekjes

Een doekje om het scherm mee af te doen

De transformer book heeft een strak en robuuste uiterlijk hij voelt zeker niet goedkoop aan meer een beetje luxe, de behuizing is grotendeels gemaakt van metaal wat erg prettig aan voelt maar als nadeel heeft dat het goed warmte geleid dus dat de transformer book warm word,

De afwerking van de transformer book is erg goed de randen voelen niet echt scherp aan maar zijn wel mooi, de knoppen op de tablet zijn prettig om in te drukken en voelen goed aan.

Het Touch screen van de transformer book is fijn het scherm is vlak onder de glasplaat daardoor ziet het scherm er een stuk strakker uit en heeft de tablet een mooi uiterlijk, de glans van het scherm heeft natuurlijk voor en nadelen ten eerste het ziet er mooi uit maar je hebt natuurlijk last van reflectie.

De transformer book is makkelijk mee te nemen in een tas of speciaal tablet vak de volledige transformer book weegt 1454 gram voor een laptop van dit formaat is dat een aannemelijk gewicht, de tablet weegt 740 gram, wat voor een tablet best zwaar is het toetsenbord weegt 714 gram.

Om de tablet op het toetsenbord te plaatsen hoef je enkel de tablet op de metalen pinnen te schuiven omdat de tablet aan de onderkant magnetisch is je hoort dus ook geen klik wel zit de zit de tablet goed vast op het toetsenbord, het toetsenbord voelt erg stevig en solide aan, ik vind het wel jammer dat als je de transformer book als laptop hebt dicht geklapt je je nagels moet gebruiken om deze te willen open maken er zit niet echt een gleufje dat je hem makkelijk kan openen.

het toetsenbord typt redelijk, de toetsjes zijn niet echt hoog daar moet je van houden.

het touchpad werkt goed alleen de knoppen voelen een niet echt stevig aan en veren een beetje mee je voelt niet echt een klik ook vind ik het touchpad net iets te klein.

het is mogelijk om naast je toetsenbord een ander bluetooth apparaat te verbinden met de Transformer Book.

De tablet
De tablet heeft:
• 1x 3,5 mm voor headset/microfoon
• 1x Micro USB 3.0 met voeding
• 1x micro HDMI 1.4
• 1x DC ingang
• 1x Micro SD kaartlezer

Het toetsenbord
Heeft alleen een micro USB aansluiting om het toetsenbord op te laden

De transformer book is een snelle laptop/tablet het fijn om meet te werken, de snelheid is prima om gewone dagelijkse dingen op te doen gamen valt daar natuurlijk niet onder, maar daar koop je de transformer book natuurlijk niet voor je koopt de transformer book als vervanger voor je tablet/laptop in beide gevallen krijg je er een snel apparaat voor terug wat zeker goed geschikt is voor dagelijkse bezig heden zoals browsen een paar apps en office en ook nog enkele Basic spelletjes.

Het is natuurlijk mogelijk er op te gamen ik heb dirt 3 er werken op gehad op low en 1080p op 20 fps en minecraft draaide ook goed je moet niet verwachten dat je hier spelletjes snel en op hoge setting ’s op gaat spelen.

PCMark 8

Office benchmark is getest met de preview van office 2016.

3dmark scores

Ik heb ook nog getest hoe virtualisatie ging met VirtualBox dat ging goed het gaf geen problemen en de virtuele machine was gewoon snel wel zou ik aan raden als je gaat virtualiseren sla dan je virtuele machines op een USB 3.0 externe HDD op in verband met de grote van de SSD van de transformer book.

De SSD in de transformer book is redelijk snel, het opstarten van de transformer book gaat erg snel.
hieronder een benchmark van de ssd.

Als ik mijn WD My Passport Ultra 1TB aansluit via de verleng kabel krijg je niet de volledige USB 3.0 snelheid van ongeveer 60 MB/s dat vind ik jammer maar het is wel meer als USB 2.0 ik hoop dan ook dat Asus met een USB 3.0 adapter komt zodat je van de volle snelheid van USB 3.0 kan genieten.

Accu duur helderheid 100% alles aan.

Accu helderheid het laagst mogelijk energie besparing en vliegtuigstand aan.

Het scherm van de transformer book is een mooi scherm de kleuren zijn goed, de resolutie van 1920x1080 is prima om naar te kijken in laptop modus zijn de pixels niet te onderscheiden, als je hem als tablet wil gebruiken kan je met goed kijken de pixels nog onderscheiden.

Als je hem wil gebruiken om te browsen in tablet modus dan is alles best moeilijk aan te klikken omdat het klein is dat komt door de hoge resolutie en je zou dit kunnen aanpassen door het schalingsniveau van windows aan te passen, in laptop modus heb je er geen last van.

Het is een prima scherm om film op te kijken of om mee te browsen.

De helderheid van het scherm is alleen een beetje laag buiten is de zon is het scherm nog maar net te lezen ook heb buiten last van reflectie van het scherm, het scherm is binnen wel goed te lezen en prima om op te werken.

Hier onder een afbeelding van de kijkhoeken, de kijkhoeken van het scherm zijn goed je kan dus ook prima met meerdere mensen film kijken.

De transformer book word aan de linker de linker kant van de tablet warm als je hem redelijk aan het werk zet, de tablet maakt geen geluid aangezien de tablet passief word gekoeld terwijl HW monitor zegt dat er wel een fan in zit wat waarschijnlijk een virtuele fan is.

screenshot is gemaakt tijdens na enige load.

Screenshot gemaakt in idle

Geluid van de speakers

geluid van de speakers van de laptop is niet geweldig er zit vrij weinig bass in en gaat niet echt hard,

Het was erg leuk om een voor het eerst een review te maken op Tweakers, de Asus Transformer Book is een fijne tablet/laptop met zijn voor en nadelen, Asus heeft weer een goed product in de markt weten te brengen, Ik hoop dat Asus in de toekomst door blijft Transformer Books maken
Ik bedank Asus voor het leveren van de Transformer Books aan Tweakers zodat ik een Transformer book T300 Chi kon testen.

Originele afbeeldingen

Heb jij ook een Asus Transformer Book T300CHI-FL042H?

Mooie review! Ik heb de actie ook gezien, maar dan 2 dagen te laat, helaas. Ik heb wel een vraagje, ondervind je enige problemen met het BT toetsenbord, kun je bijvoorbeeld een 2e BT apparaat aansluiten??
zojuist geprobeerd, het is mogelijk naast je toetsenbord een ander apparaat te verbinden , geprobeerd met mijn OnePlus One
Dankje! En mooi dat dat kan :D . Bij mijn S4 kan dat niet...
Mooie review, het lijkt me een leuke tablet/laptop voor licht werk maar ik denk niet dat het heel veel aankan, klopt dat?
Hij kan wel redelijk wat programmas aan alleen niet de hele zware programmas
oke, thanks voor de snelle reactie
Ik ben er over na aan het denken om deze 2 in 1 te kopen misschien een dubbelzinnige vraag omdat je het er wel al over gehad hebt maar een gemiddelde game kan je er dus gewoon even mee spelen? Heb hey dan niet over cod of battle field ofzo
En er zijn 2 verschillende ram geheugens heb je met 4 gb ram gewoon genoeg met een beetje gemiddeld gebruik ik heb geen idee wat een programma vraagt van je ram
Alvast thanx
Je ram zou net genoeg moeten zijn je moet niet veel van de videokaart verwachten hoor koop deze niet als je battlefield 3 wil spelen, helaas kan ik het niet testen voor je omdat ik de asus in bruikleen had van tweakers.
Oh nee dat doe ik wil op de Xbox
Maar mijn vriendin doet bijv Sims af en toe en league of legends voor als me broertje bij mij logeert
Maar ik geloof dat dat niet zo heel
Grafisch is maar dat moet deze laptop wel een beetje kunnen?
Je zou kunnen googlen op de CPU intel core m 5Y10 en Intel HD 5300 op die specifieke games
Oke thanx ga ik doen😁