HomeWizard Starter kit Review

AJediIAm 9 mei 2015, laatste update op 18 oktober 2015, 1.409 views

HomeWizard Starter kit

Ik ben al jaren een tevreden HomeWizard hobbyist, maar er blijft een relatief groot aantal bugs in zowel de HomeWizard als de apps. Met nieuwe features en producten proberen ze bij te blijven met de groeiende concurrentie maar het systeem is beperkt. Een goed product voor beginners en hobbyisten.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Goedkoop ecosysteem
  • Regelmatig nieuwe features

Minpunten

• Veel kleine bugs
  • Beperkte mogelijkheden in de logica
  • Verouderde technologie
  • Matige grafieken en logging

Kwaliteit Score: 2
Voor de beginnende domotica gebruiker is HomeWizard een prima instap product. Het goedkope eco systeem is erg aantrekkelijk en het is eenvoudig op te zetten en te gebruiken. Het regelmatig toevoegen van nieuwe features en apparaten houdt het leuk.

De nieuwe features hebben echter ook een nadeel. De releases zijn zeker niet bug-vrij en de support is wisselend. Meestal gaat het dagelijk gebruik wel goed en is het betrouwbaar genoeg voor de gemiddelde hobbyist. De stabiliteitsproblemen van de laatste grote updates zijn inmiddels verholpen.

HomeWizard is leuk speelgoed maar niet betrouwbaar genoeg voor echte home automation. Ik heb met enige regelmaat een backup zender nodig om de verlichting aan of uit te zetten omdat de HomeWizard het eventjes af laat weten. Op het gebied van home security en veiligheid zou ik de HomeWizard nog niet met m'n vuilnisemmer vertrouwen.

Update: inmiddels komen er steeds meer aantrekkelijke alternatieven op de markt met bredere ondersteuning, meer features en minder bugs.

Heb jij ook een HomeWizard Starter kit?

het voelt een beetje als abandonware, het wordt gemaakt maar dan stopt de ontwikkeling. Dit geld ook voor Woonveilig.

Edit: wel jammer dat de marketing (en betaalde reviews) niet stopt en er mensen dan in blijven trappen.

[Reactie gewijzigd door wolffman op 14 mei 2017 16:34]

Het is al een paar jaar geleden dat ik deze review geschreven heb. In de tijd van schrijven kwamen er regelmatig nieuwe features uit, maar tegenwoordig is dat niet meer zo.

Het blijft echter een redelijke goed instapmodel voor de beginnende domotica hobbyist.

Waarom denk je trouwens dat er betaalde reviews zijn? Kan je dat onderbouwen?