Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 272S4LPJCB Zilver, Zwart Review

TweakingRens 7 mei 2015, 827 views

Philips 272S4LPJCB Zilver, Zwart

Een erg fijne monitor voor een redelijke prijs. Veel video ingangen (HDMI, DVI, VGA, DP), wat altijd fijn is.

Pluspunten

• Scherp
  • Goede kleuren (na korte calibratie)
  • Goede stand (Height adjust, pivot, tilt)
  • HDMI 2.0 voor 60Hz ondersteuning
  • 27" is lekker groot

Minpunten

• Scherm is ietwat wiebelig
  • Ingebouwde speakers geven ruis (kan worden verholpen)
  • Geen HDMI meegeleverd
  • Geen USB hub
  • Externe power brick
  • Start langzaam op
  • OSD voelt klunzig en langzaam aan
  • Touch knoppen

Deze monitor geeft veel waar voor je geld:
De kleurreproductie is goed, zeker voor een TN paneel. Er is zeer weinig sprake van horizontale kleurverschuiving en van boven is het ook niet echt heel erg. Van onderen bekeken is het dan weer wel aanwezig. Ik merk zeer weinig ghosting op, en ik heb nog geen pixeldefecten gezien.
Ook voor gamen is de monitor voor mij perfect. Ik merk geen enkele input lag op en alles werkt naar mijn inzien gewoon perfect.

Ik heb specifiek voor deze monitor gekozen omdat het een goede stand heeft. Je kan er alles mee doen en de bouwkwaliteit is degelijk. Het enige minpuntje dat ik kan noemen is dat de monitor redelijk snel wiebelt als je tegen je bureau aan stoot, maar tijdens gebruik merk je hier weinig van.

De overige minpunten die ik heb beschreven kunnen naar mijn mening allemaal wel over het hoofd gezien worden, maar het is allemaal wel 'jammer'. Je krijgt alle kabels die je maar nodig zou kunnen hebben mee (VGA, DVI, DP), behalve HDMI, de meest gebruikte van allemaal. Ook jammer vindt ik dat de voeding extern is. De monitor is groot genoeg om dit gewoon intern te hebben zou je zo zeggen...

Ook over de software van de monitor ben ik niet heel er te spreken. Het menu voelt wat klunzig aan. Je krijgt bijvoorbeeld een nieuw schermpje om een optie aan/uit te schakelen ipv gewoon een toggle als je op 'OK' klikt. Over klikken gesproken, de knoppen zijn touch, waar ik niet erg blij mee ben. Het lijkt me duurder om te maken dan gewoon fysieke knoppen en het is minder functioneel. Je kan niet voelen op welke knop je nou aan het drukken bent in het donker.

Het laatste punt wat ik nog negatief vind aan de monitor is de opstarttijd. Van uit naar aan duurt zo'n 7 seconden, wat ik voor een monitor redelijk lang vind. Als hij een tijdje heeft uitgestaan is dit nog langer.

Al met al een erg goede monitor voor een redelijke prijs, min een paar kleine pet peeves

Als er vragen zijn over de monitor of als je dingen hebt die ik nog aan de review toe zou kunnen voegen kun je me altijd even een berichtje sturen of een opmerking plaatsen.

Heb jij ook een Philips 272S4LPJCB Zilver, Zwart?

Wat voor games speel je er op? FPS?
Ik speel persoonlijk vooral strategy en RPG games, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor FPS games enige problemen op zal leveren.