Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit Review

Zworba 4 mei 2015, laatste update op 6 mei 2015, 399 views

Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit

Jammer genoeg zijn er maar heel weinig games die deze ervaring (tot op heden 4/05/2015) de overstap waard maken. Heb je een favoriete game, kijk dan eerst hoe goed deze werkt. Films kijken is ook echt cool maar hier zijn ook maar "een handvol" films de moeite waard.

Pluspunten

• Echt coole ervaring

Minpunten

• Je moet een high end PC hebben want je frames halveren.
  • configuraties tot en met, get used to it.
  • Veel games het bekijken waard, maar een game uitspelen in 3D is vaak onmogelijk door bugs (dit is vast wel tijdelijk)

Een super ervaring maar een technologie als deze is jammer genoeg verbonden aan wat (in mijn ogen serieuze maar toch te nuanceren) minpunten.
Ik ben zelf geen expert maar wie deze bril aanschaft zal de nodige research er sowieso moeten bij nemen dus zolang er geen deftige review bestaat kan je het hiermee doen :-).

Een echt pluspunt vind ik bij het opstarten van een game de interface die tevoorschijn komt van Nvidia die zegt in welke mate het spel speelbaar is in 3D en welke settings je moet in/uit schakelen.
Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig als plug en play, moet er dus vaak wat getweaked worden en is er bijna altijd wel wat.

Veel mensen uit mijn vriendenkring klagen dat ze koppijn krijgen van 3D maar hebben nog nooit een gepolariseerde bril opgezet.
Wanneer je bvb een film bekijkt in 3d met een anaglyp bril kan het helpen om enkel te kijken naar de gefocuste delen ipv de wazige delen zodat uw ogen geen moeite moeten doen om het wazige gedeelte toch gefocust te krijgen. Maar dit is volgens mij meer van toepassing bij anaglyph brilletjes.
Onderaan een link die perfect uitlegt hoe de technologie achter de gepolariseerde glazen werkt.
De 3dvison technologie stelt je zo in staat om de diepte ervaring (convergence) voor zowel films als games aan te passen en dit van bijna geen tot volledige diepte.

Games die volgens Nvidia perfect spelen hebben soms wel kleine mankementen. Tekst wordt in sommige "perfecte" games maar naar 1 oog doorgelaten of kan je al helemaal niet lezen. FPS games zijn soms helemaal onmogelijk omdat de crosshair dubbel ziet en je eigenlijk in het midden ervan moet aimen.
Maar de (weinige) games die perfect zijn ook al hebben ze soms kleine mankementen zijn dan ook echt adembenemend zoals age of empires, trine, metro 2033... en gelukkig is er helixmod, hier worden fixes uitgebracht voor veel games.

Het bijgeleverde opberghoesje vind ik te klein en het ontbreken van een microfiber doekje is belachelijk schandalig. Alleen in uiterste noodzaak kuis ik mijn glazen en dit met een groot ei in mijn broek om minuscule krasjes te vermijden.

De bril is ontworpen zodat mensen met een (gewone) bril zich geen zorgen hoeven te maken. Hij zou zelf met headphones gemakkelijk zitten maar daar ben ik het niet mee eens. Er zitten namelijk rubberen stukjes op de uiteinden die door de druk van mijn headphones na een korte tijd al echt pijn veroorzaken.
Door de bril onder een hoek van 30 graden te kantelen zodat de beentjes net boven mijn pads komen is die druk uiteraard weg. Een beetje onconventioneel maar het doet gelukkig niks aan mijn kijkervaring.

Door het regelmatig switchen van g-sync mode naar 3d mode moet ik de configuratie vaak herdoen maar dit gaat vlot. Je moet er wel rekening mee houden dat een game in 3D uw FPS met de helft zal verminderen omdat elk beeld 2 maal gegenereerd wordt.

Het is super leuk om films te bekijken of te gamen in 3D. Het geeft echt een nieuwe dimensie waardoor ik heel tevreden ben dat ik deze stap heb gezet. Games zoals GTA 5 zijn prachtig zelf met zijn mankementen.

Grote min is het aanbod en de compatibiliteit die stukken beter kan maar dit komt later vast wel in orde!

uitleg polarised glasses: https://www.youtube.com/watch?v=quoySiCVFfw
helixmod: http://helixmod.blogspot.be
compatibiliteitslijst: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html
Films in 3D: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_films

Heb jij ook een Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit?