Edifier S760D Review

Breda0903Newbie 3 mei 2015, laatste update op 3 mei 2015, 680 views

Edifier S760D

Perfecte set voor alle muziekliefhebbers. Na een defecte logitech z5500 deze set gekocht en het is een hele verbetering!

Pluspunten

• Zeer hoge geluidskwaliteit
  • Perfecte weergave van de lage tonen
  • Mooi en degelijk design

Minpunten

• De buren klagen soms
  • Kabels kunnen wat aan de korte kant zijn
  • Misschien iets meer informatie over alle instellingen bieden

Geluidskwaliteit Score: 5
Na 5 jaar was mijn Logitech z5500 gesneuveld. De s760D is een meer dan waardige opvolger.
Het geluid is vele malen helderder, mooier en de bassen zijn stukken dieper en zwaarder. De z5500 produceert vaak dezelfde soort beats maar de S760D produceert zwaardere en preciezere lage tonen. Het enige nadeel is dat door de zwaardere en hardere bassen de buren er sneller last van zullen hebben bij hoog volume!

House/techno tot en met classic rock/top2000, alles klinkt prachtig uit deze set. De eerste keer video games van Lana del Rey leverde zelfs kippenvel op. Daarnaast waren mensen gechoqueerd en verbaasd toen er een house nummer (zoals How bad do you want it van Sevyn Streeter bv) op vol volume voorbij kwam (de buren en de buren daarnaast kunnen dan meegenieten van de bassen). Het geluid vervormd overigens totaal niet op hoog volume bij welke soort muziek dan ook.

De speakers zelf zien er erg mooi en degelijk uit. Met het bedieningspaneel en de afstandbediening kan je een hoop opties aanpassen en zijn er volgens mij een hoop mogelijkheden. Helaas zit er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij waar deze mogelijkheden duidelijk in worden uitgelegd.

Door de 3 jaar garantie die er op zit en de reputatie die het merk Edifier heeft hoop ik dat ze langer meegaan dan mijn z5500! Als je enigszins muziek liefhebber bent, is deze set een koopje. Iedere dag levert het zoveel luister plezier op en met een beetje geluk heb je een prachtige set voor de rest van je leven.

Heb jij ook een Edifier S760D?

Ik krijg het idee dat alle Edifier speakers last hebben van korte kabels. De mijne staan daardoor te dicht bij de monitor waardoor ze straling oppikken en hoorbare storing produceren.

Burenoverlast vind ik overigens niet grappig en al helemaal niet stoer. Doe er wat aan. Bovendien, geluid dat de buren horen is energie die bij jou weg lekt, wat jouw buren horen is per definitie geluid dat niet meer bij jouw oren komt. Weglekkend geluid is afval, dat dump je niet bij je buren.
Bedankt voor je reactie. Gelukkig zijn langere kabels niet heel duur mochten ze echt nodig zijn.
Daarnaast horen de buren alleen de zware bassen als ik hem VOL open draai bij bv een house nummer. Daar valt volgens mij heel weinig tegen de doen aangezien zulke zware bassen nou eenmaal ver dragen (huizen zitten aan elkaar vast).
Daar kun je wel wat aan doen, namelijk het volume niet vol open gooien.
Haha precies. Mijn punt was ook meer dat de z5500 sub andere bassen produceert dan de sub van de s760d. Iets met high pass filter in de sub omdat hij het anders niet aan kon oid. heb ik ergens voorbij zien komen? Het feit is dat de buren nooit last hadden van een z5500 op vol volume maar wel van de s760d.
Het is niet echt een probleem aangezien ik niet altijd op vol volume (of daar in de buurt) muziek luister. Dat de buren een subwoofer horen als hij vol open staat is volgens mij niet heel vreemd toch? Die bass dreunt en voel je dus in een rijtjeshuis zullen de buren daar ook wel wat van merken.

Bovendien op normaal luistervolume zorgen deze speakers voor minder overlast vergeleken met andere speakers die huisgenoten van mij hebben.
Dit "De buren klagen soms" vind ik meer een pluspunt }>