Bekijk alle uitvoeringen

Sony Xperia M Zwart Review

fotografie999 5 mei 2015, 173 views

Sony Xperia M Zwart

Wil je een goed toestel voor weinig geld dan moet je deze even bekijken.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Notificatie led
  • Camera button
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Plastic feeling
  • Scherm niet optimaal
  • Geheugen snel vol
  • Camera

Aanschaf
Ik heb dit toestel gekocht tijdens een TELE2 actie. Het toestel was 30euro daarbij nog een contract voor twee maanden a 8 euro en dan kreeg je er een gratis Chromecast bij. Top deal dus.
Daar deze review waarschijnlijk gelezen gaat worden door mensen die hem tweedehands zullen kopen ga ik uit van een prijs van maximaal 50euro. Meer zou ik er niet voor betalen.

Snelheid
Verwacht geen One M9 of S6 snelheden. Voor wat mailen, Whatsappen, FB messenger, beetje browsen 9GAG en Reddit is het een prima toestel.

Camera
Zie hiervoor wat testshots in de bijlage.
Er zit een speciale camerabutton op. Daar ik niet verwacht dat mensen het toestel kopen om hun camera er mee te vervangen is het een leuke extra maar verwacht geen wonderen.

Accuduur
Prima, twee dagen is goed te doen. Bij mij wordt hij voornamelijk in de avond gebruikt als mijn Z10 aan de lader ligt. In standby kan hij een week wel uithouden.

Scherm
Zelfs op de laagste helderheid stand is hij fel. Met een resolutie van 480x854 is hij niet heel scherp. Minpuntje dus.

Extra's
- NFC is leuk, maar heel vaak gebruik je het niet. Nog niet moet ik zeggen want wie weet wat er over een jaar allemaal mogelijk is.
- FM Radio. Werkt prima.
- Verwisselbare accu. Handig als je hem tweedehands koopt en de accu toch na een jaar erop is achteruit gegaan. Bij de iPhone's heb je dan gewoon een probleem want die accu vervang je niet eventjes.
- Micro sd kaart slot waardoor hij prima te gebruiken is als MP3/4 speler.
- Notificatie led aan de onderkant is het vermelden waard.

Grootste minpunt is in mijn ogen de opslag. Ik heb een stuk of 6 apps geinstaleerd staan maar de 2GB is echt zo vol. Nu verwijder ik eens in de maand de cache van alle apps, dan moet je opnieuw inloggen maar kan je wel gewoon updates blijven downloaden zonder error melding!
Ander minpunt is de niet echt stevige behuizing en knopjes. Het voelt goedkoop aan. Maar dat mag voor deze prijs.

Heb jij ook een Sony Xperia M Zwart?