Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ E2200HD Zwart Review

BedanktNewbie 11 april 2009, 1.053 views

BenQ E2200HD Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Vormgeving

Minpunten

• Geluid

2 maand geleden heb ik dit beeldscherm samen met een nieuwe pc aangeschaft.
Na een tijdje zoeken ben ik bij dit beeldscherm terecht gekomen.

Op het moment dat ik het scherm wou aanschaffen was er een aktie bij de mediamarkt.
Volgens mij was het 20% korting. Hier heb ik natuurlijk gebruik van gemaakt en hem zodoende aangeschaft.

Gebruik

Toen ik thuis kwam heb ik gelijk het scherm aangesloten aan mijn nieuwe computer.
Het beeldkwaliteit van dit scherm was boven mijn verwachting. Het beeld is erg scherp, en de kleuren zijn
geweldig.

2 weken later heb ik mij een Blu-ray dvdspeler en een HDMI-kabel aangeschaft (helaas was deze niet bijgeleverd). Na van een kameraad een blu-ray dvd geleend te hebben. Heb ik deze bekeken op mijn scherm

Het 1080 full hd scherm gaf dit goed weer. Natuurlijk is het geen Full-hd televisie van 1500,-.
Maar voor deze aanschaf prijs. Mag je absoluut niet klagen.

Helaas is het geluid wat minder. Maar deze zou ik toch nooit gebruikt hebben aangezien ik mijn Dolby-surround er toch op aan had gesloten.

Ik hoop jullie voldoende ingelicht te hebben

Heb jij ook een BenQ E2200HD Zwart?

Inderdaad mooi scherm, maar soms wat last van "bleeding" aan de uithoeken. Voor de rest prima scherm voor prima prijs ;)
Nogal magere review op deze manier. Tips om je review te verbeteren:
-Breidt een aantal delen eens uit, bijv. over de kleurweergave, aangezien dit een veelbesproken punt is bij TN schermen.
-Vertel eens iets over de helderheid van het scherm, net als het contrast
-Heb je al een keer een 720P bron op het scherm aangesloten? Volgens sommige reviews heeft het scherm last om 720P correct weer te geven, misschien een testje?
-Heb je last van ghosting?
-Paar fotootjes?

Ik wil geen reclame maken (en ook niet zeggen dat mijn review van de Dell S2409 perfect is), maar kijk eens naar mijn review productreview: Dell Ultrasharp S2409W review door AlexV. Misschien dat je daar nog een paar puntjes vind die je ook in je eigen review kan zetten.

PS. Op sommige plekken staan punten ipv komma's (of punten vergeten).
Na van een kameraad een blu-ray dvd geleend te hebben, Heb ik deze bekeken op mijn scherm.