Huawei Ascend Y330 Zwart Review

cdwave 10 april 2015, 450 views

Huawei Ascend Y330 Zwart

Prima instap smartphone voor normaal gebruik

Pluspunten

• Werkt probleemloos

Minpunten

• Geen LED

In eerste instantie een tweedehands Y210 geprobeerd, en deze werd al snel ingepikt door mijn vrouw. Omdat de Y330 nieuw ongeveer hetzelfde kost, maar wel wat modernere hardware heeft, heb ik die aangeschaft voor 64 euro (incluis BTW en verzenden).

Het apparaat is wat je verwacht van een goedkope smartphone, dus plastic behuizing, simpele camera en een redelijk scherm. Omdat dat geheel in de lijn der verwachting ligt, beoordeel ik dat dus als redelijk tot goed.

Ik gebruik hem in combinatie met een pre-pay SIM kaartje, omdat ik zelden mobiel bel.

In dagelijks gebruik werkt hij prima. Wifi werkt overal prima, bluetooth koppeling met de auto voor handsfree en audio ging zonder haperen. Applicaties starten in het algemeen vlot op en lopen wat mij betreft prima.

Ik gebruik whatsapp en e-mail (drie accounts) 't meest, en nog geen problemen geconstateerd.

Een 32GB SD kaart geplaatst om muziek enzo op te zetten. Overzetten van de bestandjes van PC naar telefoon via USB ging met 19MB/s, ongeveer dezelfde snelheid als de SD kaart in de PC haalde.

Enige tegenvaller was dat het "u heeft een bericht" LEDje ontbreekt op dit toestel.

De accu gaat in het algemeen een paar dagen mee. Hangt sterk af van wat er allemaal gebeurt, een keer was de accu 's morgens leeg omdat Google bergen en bergen nutteloze upgrades had uitgevoerd van apps die ik helemaal niet wil hebben maar niet kan verwijderen. Doorgaans staan wifi en BT gewoon aan, en laadt ik hem zo eens in de paar dagen op.

Heb jij ook een Huawei Ascend Y330 Zwart?