Asus PL-E52P Duo Review

pullieNewbie 7 april 2015, 1.202 views

Asus PL-E52P Duo

Werkt bij ons uitstekend terwijl de afstand best groot is. Kortom: Doet wat het moet doen, plug and play

Pluspunten

• Ziet er kwalitatief goed uit
  • Netjes geprijsd
  • Eenvoudig te ‘installeren’.

Minpunten

• Stiekem maar onterecht hoopte ik op een enorme snelheidsverbetering in vergelijking met mijn huidige power-line adapter.

Beheerbaarheid Score: 4
Al drie jaar maak ik gebruik van een powerline adapter. Deze powerline adapter wordt elke dag gebruikt en aangesloten op veel apparaten. Om een duidelijk beeld te geven: de powerline is aan de ontvangende kant aangesloten op een switch die vanuit daar aangesloten is op een wifi acces-point en een vaste pc. Op de wifi acces-point zijn standaard een laptop, smart tv en een smartphone aangesloten. Ook is de afstand tussen de ontvanger en zender behoorlijk ver van elkaar. Een hoop apparaten, een lange afstand en eigenlijk hoort daar een goede powerline adapter bij. Dat is de rede dat ik nu voor de PL-E52P DUO heb gekozen.

De verpakking doet wat hij moet doen: het product beschermen en het ziet er ook nog netjes uit. Ook staat alle informatie er op die je wilt weten als je een powerline adapter aan gaat schaffen. Bij het openen kom je eerst het garantiebewijs en handleiding tegen. Daar onder zijn de twee strak vormgegeven powerline adapters met twee internet aansluitkabels. De handleiding is heel gemakkelijk in het Nederlands maar…. hij had ook gewoon in het russisch/chinees of een andere taal die ik niet beheers kunnen zijn...want wat is deze powerline eenvoudig zeg! In tegenstelling tot mijn vorige powerline adapter, die ik helemaal in moest stellen is dit plug and play. Aan de zender kant, de powerline adapter aansluiten op de modem, de ontvanger in mijn geval op de switch en het werkt. Kortom, het doet wat het moet doen.

Stiekem hoopte ik nog op een extreme snelheidsverhoging in vergelijking met mijn vorige power-line adapter maar dat was niet echt zo. Eigenlijk ook niet zo gek want de powerline adapter is niet de beperkende factor in ons netwerk. Toch werkt de adapter gewoon erg goed en kan er met gemak gedownload, gegamed of video’s gestreamd worden.

Heb jij ook een Asus PL-E52P Duo?