Trust GXT 277 Illuminated Notebook Cooling Stand Review

RGAT 31 maart 2015, 597 views

Trust GXT 277 Illuminated Notebook Cooling Stand

Op zich prima koeler, maar af te raden voor laptops van 15.6" of groter...

Pluspunten

• Zeer stevig gebouwd
  • Grote fan blaast koele lucht naar de laptop ipv koele lucht weg te zuigen zoals sommige Trust notebook koelers
  • Geen verlies van USB poort

Minpunten

• Is wel erg klein voor 15.6" laptops, 17.3 gaat nooit passen tenzij je twee van deze koelers hebt
  • Voedingskabel (USB A > USB A) is een beetje jammer, had veel liever een normale Mini / Micro usb aansluiting gezien

Alles bij elkaar een prima koeler, met wat kanttekeningen.
Een normale 15.6" laptop steekt aan beide zijkanten zeker vier centimeter uit, geen probleem als de steunvoetjes van je laptop meer in het midden zitten, maar als ze in die laatste vier centimeter zitten (vrijwel elke laptop...) dan glijdt je laptop alle kanten op en gaat het nooit werken...
Verder heeft de koeler niet 2 USB poorten, maar 1, de tweede is de voeding, welke met een USB A naar USB A (meegeleverd) kabeltje wordt aangesloten, wat er mis was met Mini of Micro USB weet ik niet, maar een kabel met twee identieke uiteinden heb ik niet overal rondslingeren dus als ik deze kwijt raak moet ik een nieuwe kopen ipv dat ik de talloze Micro en mini usb kabels die ik heb kan gebruiken...
De fan is zeer fel oranje/rood, alleen staat je laptop erop dus hoe nuttig dat precies is, tja... Er komt veel licht van de zijkanten van de fan, welke in de hele kamer zeer aanwezig zijn, ietsje te kermis achtig naar mijn mening.
Verder is de fanspeed optie grappig, maar vrij nutteloos aangezien de fan nooit hoorbaar is en bij lage settings snel uit kan vallen... Voor de fan speed zou je eigenlijk alleen de aan/uit knop moeten gebruiken, doet hetzelfde.
Maar al met al is het een stevige koeler, voelt zeer solide aan en als je wat mazzel hebt met waar de steunvoetjes van je laptop zitten kan je er prima mee gamen.

Heb jij ook een Trust GXT 277 Illuminated Notebook Cooling Stand?