Epson Workforce WF-3520DWF Review

Jape 12 maart 2015, laatste update op 27 november 2015, 960 views

Epson Workforce WF-3520DWF

Ik heb deze printer uitgezocht op basis van de uitgebreide functionaliteit en de gunstige prijs. De Epson DWF-3520 kan zowel dubbelzijdig printen als dubbelzijdig scannen. Er zijn vier inktpatronen aanwezig, één voor zwart en drie voor de kleuren.

Pluspunten

• Dubbelzijdig scannen
  • Netwerkfunctionaliteit
  • Prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Geen OCR in meegeleverde software

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3

Printen:
De printer reageert vlot op printopdrachten. De afdrukkwaliteit is prima, het is niet zo scherp al een laserprinter, maar voor een inktjet is het zeker goed. De printer heeft een grote papierlade waar 250 vellen in passen. Via de achterinvoer kan zwaarder papier ingevoerd worden.

Scannen:
De scanner kan zowel op een glasplaat scannen als via een ADF, waarbij tot maximaal 25 vellen gescand kunnen worden. De ADF kan ook dubbelzijdig scannen. Ik gebruik de scanner in combinatie met VuScan voor de OCR functionaliteit, deze ontbreekt in de meegeleverde software.

Installatie:
De printer activeren via het netwerk is eenvoudig via de meegeleverde software. De installatie van de software duurt wel een half uurtje, maar dan werkt het ook probleemloos.

Inktverbruik:
In een jaar tijd hebben we ongeveer een pak papier beprint met voornamelijk tekst en met regelmaat ook wat afbeeldingen. In die tijd is er een set kleureninkt verbruikt en 2 zwarte cartridges.

Energieverbruik:
Volgens de specificaties gebruikt de printer ongeveer 2 Watt in standby, dat lijkt me alleszins redelijk en komt neer op zo'n 18 kWh per jaar of ¤5,-.

Ik heb deze printer gekocht voor ¤109,-. Gezien de geleverde functionaliteit en het probleemloze functioneren een prima prijsje.

Fax:
De printer heeft een ingebouwde fax. Ik maak hier geen gebruik van en heb er dus ook geen oordeel over.

Heb jij ook een Epson Workforce WF-3520DWF?