Specificaties Range Extender, WiFi max. 1,2Gbps - Bekijk alle specificaties

Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender Review

X-plosive 10 maart 2015, 878 views

Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender

Interessant product vanwege zijn prijs en mogelijkheid om dd-wrt er op te zetten om er een acces point of router van te maken. Goed bereik, gigabit poorten, bouwkwaliteit niet geweldig, kan niet opgehangen worden.

Pluspunten

• simultaneous dual band
  • bereik is erg goed
  • externe antennes
  • dd-wrt ondersteuning, kan dan als access point of router gebruikt worden
  • 5 x gigabit lan

Minpunten

• in fabrieks firmware enkel te gebruiken als repeater (en niet als access point)
  • bouwkwaliteit niet geweldig
  • kan niet opgehangen worden

Ik was oorspronkelijk op zoek naar een access point met gigabit lan poorten. Heb deze EX6200 overgenomen via tweakers met de intentie dd-wrt er op te zetten om dat te kunnen doen.

Heb dit apparaat nu een maand in gebruik, twee weken als access point en sindsdien hem ook ingezet als router als vervanging van mijn TP-Link 1043ND.

Ben er erg tevreden mee. Bereik is goed, snelheid naar tevredenheid (AC nog niet gebruikt), stabiel en dankzij dd-wrt helemaal in te richten naar mijn smaak.

Het apparaat is plat neer te zetten of door middel van de standaard verticaal (zoals productafbeelding), hij heeft helaas geen gaatjes om hem aan de muur te kunnen hangen. Aan de cpu temperatuur sensor te zien kan hij in de verticale positie veel beter zijn warmte kwijt (verschil van 15 graden).

Ik draai DD-WRT V24-SP2 build 25697.

Heb jij ook een Netgear Wireless EX6200 - AC1200 Range Extender?

Ik heb deze vandaag aangesloten en de laatste firmware erop gezet (automatisch via live update van Netgear) en ik kan kiezen voor wireless Repeater OF bedraad accesspoint. Of dit voor de upgrade ook al bestond weet ik niet, maar als iemand dit apparaat schrapt vanwege het niet hebben van AC mode: Dat heeft ie (nu) dus wel. Ondanks de info op de netgear site waar staat dat het enkel een wifi repeater is. Doe er je voordeel mee!
Hij draait als AC als een zonnetje. Superapparaat!
Bedankt voor deze reactie dat hij als access point te gebruiken is met de officiele firmware. Ik gebruik het apparaat nu een half jaar als router met dd-wrt. Zeer tevreden over, nooit gedoe, AC werkt erg goed.