1 review

Specificaties 4-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

D-Link DUB-1340 Review

RemCOW 7 maart 2015, laatste update op 22 maart 2015, 398 views

D-Link DUB-1340

Deze hub gekocht omdat ik maar 2 USB 3.0 poorten heb en deze zitten aan de achterkant van mijn pc. Deze hub werkt echter niet in combinatie met een NEC uPD720200 chipset (Sweex USB 3.0 US110). Gelukkig wel met de NEC uPD720201 chipset (SilverStone SST-EC04-P).

Pluspunten

• Mooi design (persoonlijk)
  • Compact
  • Lange USB 3.0 kabel meegeleverd

Minpunten

• Werkt niet met alle USB 3 controllers
  • Geen ledjes om gebruik aan te geven
  • Erg licht dus blijft soms niet goed staan op bureau
  • Poorten zitten dicht op elkaar en zitten onderste boven

Deze hub gekocht omdat ik maar 2 USB 3.0 poorten heb en deze zitten aan de achterkant van mijn pc, vrij onhandig als je een USB 3.0 stick wil aansluiten. Echter werkt deze hub (bij mij) niet in combinatie met een NEC USB 3.0 uPD720200 controller (in mijn geval een Sweex USB 3.0 US110). Windows herkent de hub niet of herkent deze als een USB 2.0 hub. Aangesloten apparatuur gebeurt er niets. Zodra ik de hub heb aangesloten en ik wil Windows afsluiten blijft Windows hangen tijdens het afsluitproces. Opstarten wil vervolgens (soms) ook niet. Oftewel, ik heb de hub terug gedaan in de doos en gebruik ik later wel in combinatie met een andere pc....mocht het daar wel op werken.

Overigens nieuwe firmware geļnstalleerd op de sweex en nieuwe drivers; dit mocht niet baten.

Update 22/3/2015: een andere USB 3 controller gekocht met een NEC uPD720201 chipset (SilverStone SST-EC04-P). Hierbij werkt de USB hub wel prima. Blijft vreemd dat iets simpels als een USB hub niet met alle controllers werkt...

- Windows 7
- Sweex USB 3.0 US110 & SilverStone SST-EC04-P
- Intel P35 chipset (niet hier op aangesloten)
- Sandisk Extreme USB 3.0

Heb jij ook een D-Link DUB-1340?

Wacht even,
Je hebt een Sweex insteekkaartje PCI-Express gekocht om USB3 te krijgen...
En vind het raar als het niet werkt ? :P
Haha, ja dat is vragen om problemen inderdaad. Ik had niet verwacht dat iets simpels als een USB 3 insteekkaart nog zoveel problemen kan geven. Daarom maar nieuw kaartje gekocht omdat ook mijn Sandisk Extreme USB 3.0 op de Sweex als USB 2 werd herkend (bekend probleem wederom met die chipset).