Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Asustor AS-204TE Review

Tedje_Jones 6 maart 2015, 294 views

Asustor AS-204TE

Eenmaal aan de praat gekregen is het tot nu toe een prettige NAS om mee te werken

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Geluidsarm
  • Mooie vormgeving
  • Duidelijke interface en handleiding

Minpunten

• Verouderde BIOS bij oplevering.

Ben nu twee dagen verder, gisteren nog een andere harde schijf die ik had liggen geplaatst, een Seagate in dit geval en nu liep alles in een keer door. Op deze manier is het een fluitje van een cent. Nieuwe BIOS opladen ging ook uiterst makkelijk. Daarna de WD schijven er weer in geplaatst en ook nu ging het allemaal van een leien dakje, half uurtje verder en m'n NAS is gebruiksklaar. Tijdens de initialisatie krijg je duidelijke keuzemogelijkheden over welke RAID je wilt gebruiken en wat mooi is er staat dan gelijk aangegeven hoeveel TB je overhoud voor dataoplsag.
Hij draait volkomen geluidloos, Er is een duidelijke instructie hoe hem zichtbaar te maken in je netwerk en hoe hem te hangen aan het internet. Ik heb geen ervaring met NAS, maar als ik zo de gebruikshandleiding doorlees staat er alles in wat ik aan vragen heb.
Waardering opgeschroefd naar 4 sterren voorlopig.

Heb jij ook een Asustor AS-204TE?